Dizajnom i izgledom, novi model se nastavlja na BMW Motorrad tradiciju i na legendarni BMW R5, model koji se nalazio u proizvodnji prije više od 80 godina, preusmjeravajući fokus nazad na osnovne motociklističke elemente: jednostavnost, bez prekomjerne tehnologije i bokserski motor kao epicentar uživanja u vožnji, u kombinaciji sa “dobrim vibracijama”. U nasleđe je dobio i klasičan okrugli dizajn instrument table sa ugrađenim displejem.
Težak je 345kg, a maksimalnih 91KS isporučuje pri 4.750 obrtaja u minutu. Odlikuje ga takozvani “Big boxer” agregat koji ima najveći kapacitet dvocilindričnog bokser agregata ikada korišćenog u serijskoj proizvodnji, 1802cc, po čemu je i dobio naziv R18. Posjeduje kvačilo i mjenjač sa 6 brzina, a finalni prenos je preko kardana.
Ovaj motocikla maestralno prenosi stil ikona prošlih vremena i zadržava “čist” dizajn inspirisan klasicima. Posjeduje detalje legendarnih bokser motora iz 1936. godine kao što su dvostruki cjevasti ram, karakterističan oblik rezervoara i vidljivo kardansko vratilo. Naslijedio je i tradicionalno vazdušno hlađenje.
Iako minimalističkog izgleda opremljen je najsavremenijom opremom i sistemima. U standardu posjeduje ASC sistem stabilnosti, “Hill start control” sistem za polazak na uzbrdici, kao i MSR sistem koji kontroliše kočenje motorom. Kočioni sistem se sastoji od dvostrukih diskova napred i jednostrukih pozadi, oba sa četvoroklipnim kočionim čeljustima.
Prednji amortizeri su prečnika 49mm, sa hodom od 120mm, dok je hod zadnjih 90mm. Ono što ovaj motocikl dodatno izdvaja od ostalih modela iz istog segmenta jesu i tri različita moda vožnje “Rain”, “Roll” i “Rock” koja se mogu prilagođavati individualnim željama vozača. Pozicija sjedenja je uspravna i uslovljena nogostupima koji su postavljeni na sredini, iza cilindara, što je odlika BMW modela.
Novi model će se naći u ponudi kao ekskluzivni First Edition, odmah nakon lansiranja, sa velikim brojem opcija individualizacije.