Prema posljednjim istraživanjima u Velikoj Britaniji, čak devet od deset vozača je otkrilo da je imalo takvo iskustvo, a četvrtina anketiranih je priznala da je lično vozila “na braniku” drugom vozaču.
Rezultati udesa pokazuju da je jedna od osam saobraćajnih nesreća prouzrokovana vožnjom “na braniku”, a to nas dovodi do pogubne činjenice od čak 100 smrtnih ili slučajeva sa teškim povredama svake godine. Samo u Velikoj Britaniji.
– Ako se približiš previše automobilu ispred tebe, nećeš biti u mogućnosti da reaguješ na vrijeme ukoliko moraš iznenada da zakočiš. Ako to dovede do sudara, onda putnici u oba automobila mogu da se povrede ili poginu – kaže direktor bezbjednosti auto-puteva Engleske Ričard Leonard.
Osim toga, ovakav način vožnje direktno utiče i na gužve u gradovima, savršen slučaj je auto-put kroz Beograd gdje pored brojnih drugih razloga često se stvara “fantomska” gužva zbog vozača koji konstantno koče i ubrzavaju i voze previše blizu drugim automobilima pa samim tim usporavaju druge, pa imamo kilometarske kolone iako nema nikakvih prepreka na putu.
Šta onda da radite kada vam neko vozi “na braniku”? Stručnjaci savjetuju vozače da održavaju svoju brzinu i da ne gledaju u retrovizor predugo kako vas to ne bi omelo.
Ako ste na auto-putu, i slobodna je neka druga traka, jasno pokažite da ćete da se prestrojite i pomjerite se u drugu traku kako bi omogućili vozilu iza vas da vas prođe.
Ali najbolji lijek je prevencija ovoga, a bi svi vozači trebalo da se poštuju pravilo od dvije sekunde (četiri u kišnim uslovima) i održavaju razmak između automobila.
– Budi bezbjedan, drži rastojanje – jasna je poruka koju šalje Leonard.