Situacija je vrlo ozbiljna.
Globalna kriza uzrokovana pandemijom polako uzima svoje žrtve, a redom padaju sve veće lovine. Autoindustrija je pretrpjela ogroman udarac, a posljedice će se osjećati godinama. I dok se mislilo kako su najprestižnija imena najsigurnija, stvari nisu nimalo blistave ni za njih.
Posebno za McLaren o kojem se puno govori posljednjih mjeseci. Nažalost, ne zbog fantastičnih automobila, već zbog financijskih problema u kojima se našao. A stvari su još potkraj prošle godine bile vrlo dobre. Prodaja je bila toliko dobra da je tvrtka zbog imidža ekskluzivnosti odlučila kontrolirano prigušiti proizvodnju. I onda dolazi koronavirus, a kvartalna prodaja pada s prošlogodišnjih 953 na tek 307 automobila.
To je apsolutno nedovoljno da se nahrani ogroman sustav, uključujući i F1 tim. Potkraj svibnja je tako stigla vijest kako McLaren otpušta četvrtinu radnika, njih oko 1200. Dodatnih 70 proglašeno je viškom u F1 timu. “Nemamo izbora nego smanjiti radnu snagu. Ovo su bez sumnje izazovna vremena za našu kompaniju i posebno za naše ljude, ali planiramo izaći iz tog razdoblja kao efikasan i održiv posao s jasnom namjerom povratka rastu, rekao je tada predsjednik McLarena Paul Walsh.
A pad prihoda se nastavio kroz godinu, dugovi rastu i razvidna je nervoza kod dioničara.Tako Forbes u svojem najnovijem izvještaju kaže kako je situacija strašna, toliko da bi kompanija mogla propasti. Jednako loše stoji F1 tim koji je ranije napustio Ron Dennis i za sobom odnio oko 333 milijuna dolara, koliko je dobio za svoj udio u tvrtki. Dioničari su tijekom veljače i ožujka u tvrtku upucali oko 368 milijuna dolara, a sada je potrebno još. Pandemija je prisutna i dalje, a potrebno je isplatiti brojne dobavljače, piše Forbes.
Postoji nekoliko opcija, a spominju se hipoteke, pa i rasprodaja bogate imovine uključujući zbirku automobila. Britanski Sky News izvještava kako će McLaren prodati udio u F1 timu. Situacija je toliko stravična da se planira ići s molbom prema poklonicima dubljih džepova koje će moliti da obave kupovinu i što prije uplate sredstva za novi auto.
Nedostaju stotine milijuna dolara, a vrijeme curi. Kako sada stvari stoje, već u srpnju bismo mogli znati kakva je sudbina McLarena. Podsjetimo, prošle godine je McLaren prihodovao 1,8 milijardi dolara, od čega prodaja automobila čini 83,9%, a Formula 1 oko 12,5%.
McLaren je osnovan 1963. godine te je nakon Ferrarija najstariji F1 tim, ali i drugi najuspješniji u Formuli 1 s 12 vozača koji su nosili titule, uključujući Alaina Prosta i Ayrtona Sennu. Od 2008. godine nisu osvajali naslov.