News Showcase trebao bi biti pokrenut već u veljači i najnoviji je Googleov taktički potez u žestokoj kampanji protiv planiranog zakona kojim australska vlada želi natjerati tehnološkog diva da plaća korištenje medijskih sadržaja.
Urednik informativnog portala The Conversation Misha Ketchell izjavio je u srijedu da ga je Google kontaktirao “kako bi nastavili raspravu o što skorijem pokretanju proizvoda News Showcase, potencijalno u veljači”.
Google je najavio pokretanje portala u Australiji prošlog lipnja, potpisavši ugovore o isporuci sadržaja sa sedam malih lokalnih medija, uključujući The Conversation. Projekt su odgodili nakon što je regulator za zaštitu tržišnog natjecanja najavio zakon o plaćanju sadržaja.
Cilj je predloženog zakona ojačati poziciju medija u pregovorima s digitalnim divovima o podjeli prihoda. Prijedlog predviđa arbitražu u slučaju da platforme i mediji ne postignu dogovor, a odluka arbitara bila bi obvezujuća.
Direktorica: Povući ćemo tražilicu iz Australije ako se usvoji zakon
Glasnogovornik Googleova australskog ogranka odbio je u srijedu komentirati informaciju o pokretanju informativnog portala. Dva australska lista potvrdila su da su pripremili detalje sadržaja za informativni portal, bez rasprave o razgovorima s digitalnim divom.
Izvršna direktorica Google Australia Mel Silva prošlog je tjedna na parlamentarnom saslušanju rekla da će tvrtka povući tražilicu iz Australije bude li zakon usvojen.
“Trenutno nijedna internetska stranica ni tražilica ne plaćaju za upućivanje ljudi poveznicama na druge stranice”, napisala je Silva u objavi bez datuma. “Ovaj bi zakon to promijenio i prisilio bi Google da prvi put u svojoj povijesti plaćamo poveznice”, napisala je.
Australska vlada najavila je zakon u prosincu prošle godine, nakon istrage koja je pokazala preveliku tržišnu moć tehnoloških divova u medijskom sektoru.
Takva situacija predstavlja potencijalnu prijetnju za demokraciju, zaključila je vlada.
Istraga je, među ostalim, pokazala da od svakih 100 američkih dolara potrošnje na mrežno oglašavanje 53 dolara idu Googleu, 28 dolara Facebooku i 19 dolara drugim medijskim tvrtkama.