-5.1 C
Sarajevo
24.11.2024

Lažiraju kilometražu i na novijim modelima, namještanje se teško otkriva

Mada se i Evropska unija oglašavala po pitanju namještanja kilometraže na polovnim vozilima, promjena nema, odnosno na novim modelima automobila nije nikakav problem poigrati se sa kilometrima.

To potvrđuje i najnovije istraživanje Njemačkog auto-kluba (ADAC). U tu svrhu, nasumično su izabrana tri automobila: Ford Kuga iz 2019, Opel Grandland X iz 2020. i Peugeot 208 iz 2019.

Rezultati su pokazali da se kilometraža može falsifikovati već nakon nekoliko minuta, pristupom odgovarajućim uređajem.

- OGLAS -

U dva od tri pregledana automobila bilo je dovoljno priključiti uređaj u ugrađenu dijagnostičku utičnicu. U slučaju Opelovog modela, uređaj je morao biti priključen na brzinomjer.

Kako zaključuje ADAC, još uvijek se ne primjenjuje trenutna uredba EU prema kojoj se kilometraža mora sistemski štititi u automobilu. Zakon je inače na snazi za nove modele automobila od septembra 2017. godine.

- Advertisement -

Većina žrtava namještanja kilometraže su privatni kupci polovnih automobila. Na taj način, plaća se viša cijena za polovnjak ali takve manipulacije negativno utiču na bezbjednost automobila i servisne troškove.

Ako se, na primjer, zupčasti kaiš pokvari jer ste zbog lažirane kilometraže propustili servis, to može da dovede do oštećenja motora koje košta i po nekoliko hiljada eura.

Prema ADAC -u, većina radionica i stručnjaka za motorna vozila ne mogu otkriti profesionalno izvedeno lažiranje broja pređenih kilometara.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA