Teško je povjerovati, ali štrumpfovima je već 60 godina. Veseli mali patuljci prvi su se put pojavili 23. oktobra 1958. kao sporedni likovi u stripu “Johan et Pirlouit”.
Njihov tvorac, belgijski crtač Pierre Culliford, poznat pod umjetničkim imenom Peyo, nakon toga im odlučuje dati glavnu ulogu i vlastite luckaste pustolovine. Danas ih poznaje gotovo svako dijete – ne samo u Europi.
“U svakom slučaju govorimo o globalizaciji”, rekla je za agenciju dpa Veronique Culliford, Peyina kći.
Nakon očeve smrti 1992. ona je zajedno s majkom i bratom nastavila njegov rad. Štrumpfovi nisu popularni samo u Europi, nego i u Kini, Indiji, Rusiji i Latinskoj Americi. Industrija povezana sa štrumpfovima godišnje ostvaruje prihod veći od milijardu eura. Prekretnica u njihovoj popularnosti stigla je 1975. s filmom “Štrumpfovi i čarobna frula”. U osamdesetim godinama prošlog stoljeća to je nadograđeno televizijskom serijom s 270 epizoda koja je osvojila mnoge Emmyje.
U svijetu su izazvali pravu štrumpfomaniju i nije bilo dječje sobe bez ponekog plišanog štrumpfa, prenosi Hina.
Nekako u to doba su se pojavili i na ondašnjoj Televiziji Zagreb u genijalnim sinkronizacijama hrvatskih glumaca poput Josipa “Bobija” Marottija, Ljube Kapora, Martina Sagnera, Damira Mejovšeka, Mladena Vasaryja, Ive Rogulje, Mladena Šermenta i “Štrumpfete” Tanje Knezić.
Štrumpfovi svoj uspjeh mogu zahvaliti strasti njihova tvorca. Peyo je život posvetio crtanju tih simpatičnih stvorenja. Veronique Culliford danas kaže da oca iz djetinjstva najviše pamti za crtaćim stolom. “Bio je opsesivan, želio je imati kontrolu nad cijelim procesom”.
Do smrti je neprestano radio nove crteže, smišljao scene i scenarije. Navodno je od svojih pomoćnika tražio da legnu na tlo u šumi pokraj Bruxellesa kako bi vidjeli svijet iz štrumpfovske perspektive. Čak i danas stripovi, kao i nekada, prvo se skiciraju na papiru. Tek poslije crtači usavršavaju likove pomoću računala. Rade u malom uredu južno od Bruxellesa i trude se crtati što je moguće sličnije Peyinim originalima.
Veronique Culliford tvrdi da je njezinu ocu najdraži lik bio Vicko – to je onaj koji drugima daje poklone koji eksplodiraju. Njoj je najdraža Štrumpfeta, izvorno jedina cura među gomilom muških štrumpfova.
Još jedan razlog njihove dugovječnosti jest prilagodba modernim vremenima. I dok su djedovi i bake prvih fanova čitali stripove naglas i tu i tamo otišli s njima u kino, danas su štrumpfovi posvuda, dostupni u svako vrijeme.