Na Dubai International Boat Showu 2019. najvećem te vrste u tom dijelu svijeta, okupili su se brodograditelji luksuznih jahti da bi pokazali najnovije modele u gradu s dugom pomorskom historijom.
“To je regionalno i međunarodno središte jer prodajemo i u sve dijelove svijeta”, kaže Alshaali iz Gulf Crafta, koja proizvodi brodove u susjednom emiratu.
Iako nije bio tamo fizički, najatraktivniji brod među 400 predstavljenih, bio je nizozemski koncept Esquel dugačak sto metara. Tvrtka Oceanco svom je brodu dala ime prema meteoritu, a jednako je prikladan i za topla mora ali i za istraživanje Antarktika. Super jahta izgleda doista jamesbondovski.
Esquelov raspon krstarenja od 7000 nautičkih milja mogao bi sa svojom posadom preploviti otprilike trećinu opsega Zemlje, prije no što bi zatrebao luku. I unutrašnjost broda pruža nezamisliv luksuz. Oceanco kaže da postoje i kabineti s laboratorijima, što znači da bi ga mogli koristiti i pomorski biolozi.
U brošuri tvrtke Oceanco kažu da je idealan za parove i njihove prijatelje koji žele odmor od svakodnevne rutine.
Menadžer marketing grupe Paris Baloumis kaže da je Oceanco radio s mladim dizajnerom, Timurom Bozcom iz Bozca Designa, “da bi se u potpunosti prilagodio milenijalcima i njihovom načinu razmišljanja”. “Izdvojili smo oko 500 četvornih metara isključivo za igru”, kaže Baloumis.”Igračke” su motorne sanjke, jet skije, helikopter i podmornica, dodaje on.
“Jahte kupuju sve mlađi ljudi, a nerijetko dolaze i cijele obitelji i kupuju ovakve jahte zajedno”, kaže Alshaali.
“Ne mislim da je to samo igračka za milenijalce, mislim da je to sasvim novi pristup, prava kulturna revolucija u pristupu i stilu života. Generacija naših djedova naučila je raditi od 8-22, a mi to ne želimo. Mi hoćemo uživati u životu i učiniti nešto više”.