Kompaktni automobil debitovao je 21. marta 1964. godine kao nasljednik bivše Škode Octavia. Kao prva Škoda sa pogonom na zadnje točkove predstavljala je prekretnicu u skoro 119-godišnjoj istoriji češkog proizvođača. U svom vrhuncu, model sa četvoro vrata bio je jedan od najboljih automobila u klasi od jednog litra i postavio je nove standarde u pogledu udobnosti, performansi i tehnologije.
Potpuno nova fabrika, radikalno novi dizajn vozila, najnapredniji motor u svojoj klasi u to vrijeme – Škoda 1000 MB bila je revolucija za Škodu u proljeće 1964. godine. “Škoda je jedan od najstarijih proizvođača automobila u svijetu “, kaže Vinfried Vahland, generalni direktor Škode. “Osnova za uspjeh kompanije su izvanredni automobili. Škoda 1000 MB bila je ključna prekretnica za kompaniju šezdesetih godina i impresivan dokaz velikih tehničkih vještina češke automobilske tehnike.” Hrabrost za ovaj fundamentalno novi kurs se isplatila: Škoda 1000 MB bila je bestseler u Čehoslovačkoj i inostranstvu – održivo jačanje pozicije Škode u evropskoj automobilskoj industriji i oblikovanje čeških serijskih modela do kraja 1980-ih. Od aprila 1964. do avgusta 1969. godine proizvedeno je oko 443.000 Škoda 1000 MB, od kojih je više od polovine izvezeno čak do Novog Zelanda i Australije. Bila je popularna i na našim prostorima.
Za izgradnju nove fabrike sa preko 40 hala i dodatnih sadržaja bilo angažovano preko 300 kompanija, od kojih je 134 bilo strano. Napravljena je mreža saobraćajnica od 13 km preko 80 hektara zemljišta, 10 km željezničkih pruga i 11 km duga viseća proizvodna traka.
Samonoseća laka karoserija i pozadi postavljen motor od 1.000 cm3 odmah su pronašli obožavaoce, jer je za 1960-te ovaj model nudio i iznenađujuće mnogo prostora, komfora u duhu tog vremena moderan dizajn.
Male mase od 755 kg pogonjena s 37 KS na zadnjoj osovini postizala je tada pristojnih 120 km/h, uz potrošnju od 7-8 l/100 km. Godine 1966. snaga je povećana na 43 KS, uz ponudu još jednog motora zapremine 1,1 litre od 52 KS.
Standardna Škoda 1000 MB izazvala je veliko interesovanje na salonima u Brnu, Parizu i Londonu, a danas je MBX verzija sa dvoja vrata veoma tražena među kolekcionarima.