Pet prototipa, od kojih su svi bazirani na e-Golf električnom hatchbacku, izašli su na ulice Hamburga, koristeći sve mogućnosti četvrtog nivoa autonomnosti. A obzirom da je ova tehnologija još uvijek u razvoju, ljudski operator se nalazi za upravljačem svakog test vozila. Vozila sa četvrtim nivoom autnomije su u stanju da rade pod zadatim uslovima, s tim da se od vozača očekuje da upravlja van pomenutih uslova.
Peti nivo je krajnji cilj. Ovaj nivo autonomnosti omogućava automobilu da upravlja u istom opsegu kao i čovjek. Volkswagenove prototipe karakteriše 11 laserskih skenera, 7 radara i 14 kamera koji skupljaju oko 5 gigabajta podataka za svaki minut vožnje, koji obrađuje softver sa vještačkom inteligencijom. U kabini se nalazi ekran koji pokazuje statične i pomjerajuće objekte, kao i granice saobraćajnih linija i predviđene pokrete ostalih učesnika saobraćaja. Sistem je dizajniran da predvidi sve moguće scenarije 10 sekundi u budućnosti kako bi se najbolje pripremio.
Sistem takođe više puta procjenjuje situaciju u svakoj sekundi. Test vozila za sada pokrivaju rutu od samo tri kilometra. Razlog je istraživanje tehničkih mogućnosti, kao i utvrđivanje svih zahtjeva infrastrukture u cilju maksimalne bezbjednosti, objasnio je šef za istraživanje u Grupi, Axel Heinrich. “Kako bi vožnja bilo još bezbjednija i udobnija u budućnosti, vozila ne samo da moraju da postanu autonomna i inteligentna, već i gradovi moraju pružati digitalni ekosistem koji omogućava vozilima da komuniciraju sa semaforima i sistemima za upravljanje saobraćajem, kao i međusobno,” rekao je Heinrich.
Ruta od devet kilometara se planira za 2020., a zvaničnici Hamburga će pomoći u postavljanju potrebne infrastrukture, kao što su semafori koji komuniciraju sa automobilima. Cilj je da Hamburg postane “model grad” za autonomne automobile do 2021.