7.4 C
Sarajevo
18.05.2025

EMDC Network predstavio inovativnu platformu za legalno objavljivanje Covera

Možda ste primijetili da je trenutna situacija na YouTube – u sa obradama muzičkih djela veoma napeta, jer do sada nije bilo jednostavnog načina za legalizovanje obrađenih pjesama – Cover. U posljednje vrijeme mnogo Covera nestaje sa YouTube platforme, zbog neriješenih dozvola sa autorima. Od sada postoji platforma koju je razvila kompanija EMDC Network, uz zastupanje većinskog djela autora sa Balkana, putem koje možete jednostavno, brzo i automatizovano da pribavite dozvolu za obradu.

YouTube je oduvijek bio mjesto na kojem su se pronalazile najkreativnije obrade popularnih hitova. Svaki izvođač je tim hitovima davao svoju notu koja je barem jednim dijelom doprinosila popularizaciji tog muzičkog djela. Problem u takvim izvedbama nastaje kada dozvola o obradi nije regulisana od strane autora ili publishera, kako bi autor imao naknadu od te izvedbe, a ne samo izvođač.

„Autori na našim prostorima su većinom ograničeni na dva izvora prihoda: tantijemi kolektivnih organizacija i rad na novim pjesmama.

- OGLAS -

Velika većina autora nije zadovoljna radom domaćih kolektivnih organizacija zbog netransparentnosti o emitovanim pjesmama od strane TV i radio stanica, koje se još rade manualno, što ostavlja prostora za manipulacije. Poznato je da neki strani autori na osnovu jednog hita žive od istog do kraja života, dok kod nas autori sa stotinama popularnih pjesama to apsolutno nisu u prilici. Svjesni smo da neki od najpopularnijih domaćih hitmakera teško žive i da su na rubu egzistencije, većina kao legende domaće muzičke scene.

Međutim, ključna stvar za legalno snimanje i reprodukciju tzv. covera jeste naknada autoru za isto uz dozvolu i saglasnost. Kada je u pitanju YouTube, koji je video platforma, dolazimo i do trenutka sinkronizacijskih prava – dakle sinkronizacija autorskog djela uz sliku/video i novonastali zvuk u slučaju covera. Pored toga, kada su u pitanju i druge platforme poput Spotify, Deezer, Apple Music, itd., važno je da izdavač posjeduje i mehaničku licencu.

- Advertisement -

Na Balkanu smo imali tu sreću da uživamo cover kulturu, a sad uz pomoć kompanije EMDC Network, koja je već preko 10 godina prisutna kao trendseter u domaćoj muzičkoj industriji – kao distributer, ali kasnije i kao muzički publisher kroz EMDC Publishing, licence za snimanje covera postaju najjednostavniji dio procesa. Potpuno automatizovan, izaberete način naknade, mi svu papirologiju završimo, prijavimo cover u kolektivne organizacije. I tako od tog momenta autori umjesto na nijedan način da profitiraju, imaju tačnije na 3 načina finansijski profit od novih izvedbi. Zavisno od kategorije obrade, to su u nekom slucaju fiksno plaćanje, tantijemi od online streamova/ pregleda i tzv. Airplay tantijemi“, rekli su nam iz EMDC-a.

Naime, iz kompanije EMDC Network su razvili tzv. “Cover licensing” platformu, pomoću koje izaberete djelo najpopularnijih muzičkih autora na Balkanu, kroz sistem pretrage ili na Vašu inicijativu, te u par jednostavnih koraka kroz vrstu licence i plaćanja, dođete do svih potrebnih dokumenata za validno korištenje autorskog djela, kao i distribuciju istog.

Iz EMDC-a pozivaju da se prije svega poštuje rad autora iz cijele regije, te da potom svi uživamo u novim izvedbama njihovih muzičkih djela.

Ističu i da će ova platforma postati još jedan stabilan izvor primanja domaćih autora – uz želju da svi legalno koriste njihova djela.

Zanimljivo je naglasiti da čak neke velike medijske kompanije ne poznaju zakon i svjetske prakse, kada je ova tema u pitanju – pa je tako zbog neriješenih autorskih dozvola i licenci i čuveni „Supertalent„ ostao bez svog YouTube kanala do daljnjeg, koji se i dalje protivi da plati autorsku naknadu, kako bi im se vratio kanal.

Mnogi ne prepoznaju razliku izmedju duhovnog i materijalnog vlasništva.

Zamislite da otuđite automobil iz Rent-a-car agencije, otvorite svoju agenciju, izdajete taj automobil, reklamirate ga kao da je Vaš, zaradjujete novac od tog automobila i ignorišete činjenicu da ste ga ukrali. Kada dođe momenat da Vas stvarni vlasnik, od koga ste otuđili vozilo, pronađe i Vi osporavate svoju krivicu, pravdate se raznim izgovorima, odbijate čak i njegov prijedlog da mu predate bar dio prihoda koje ste protivpravno stekli rentanjem, kako Vas ne bi tužio za nanošenje materijalne štete. Vjerovatno bi Vi kao vlasnik ukradenog vozila podnijeli protiv te osobe krivičnu prijavu, tražili naknadu štete i maksimalnu kaznu kako bi shvatio da je nanio moralnu i materijalnu štetu.

Upravo se ovakvi primjeri dešavaju trenutno u muzičkoj industriji da prekršioci ignorišu zakonske odredbe i svjesno vrše prijestupe, čime su pored materijalnog prava, autorima povređena i moralna prava.

„Većina osoba, čak iz muzičke industrije, ne zna da od pjevača koji je prvi izveo jednu pjesmu, autor može dati dozvolu drugim izvođačima za još neograničen broj studijskih izvedbi i da se tu izvođač uopšte ne pita. Jer autorsko pravo na tu pjesmu, tj. tekst i kompozicija, nisu vlasništvo pjevača, nego autora. Čak je po zakonu ilegalno kupiti autorsko djelo (osim imovinskog prava na muzičkom djelu). Jedini izuzetak za ekskluzivnost izvođača na jednu pjesmu, moze biti da se u ugovoru između njega i autora navede klauzula za ekskluzivnost, što u praksi može biti 2 godine od objavljivanja prve izvedbe. Ali nakon isteka perioda te klauzule, autor odnosno publisher, mogu davati dalje licence za nove obrade. Ili naravno, ako je izvođač sam sebi uradio pjesmu, može da je zadrži samo za sebe ako želi.„

Izvođač plaća samo „pravo prvog izvođenja“, što znači da može da snimi pjesmu u studiju, napravi video spot koji će biti sinkronizovan sa studijskom verzijom izvedbe i to je sve! Za svaku narednu novu izvedbu i objavu na YouTube – u ili drugim platformama, izvođač nema dozvolu.

Za detaljnije informacije posjetite našu platformu licence.emdcpublishing.com ili nas kontaktirajte na: info@emdcpublishing.com.

 

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA