Nastavak gamerskog klasika već je u samim najavama optimistično proglašavana “najboljom igrom svih vremena”, a nakon što se napokon pojavila na tržištu, pojavile su se i kritike od kojih jedna kaže: “Kao proizvod, Red Dead Redemption 2 nadilazi bilo koju igru u historiji i čini to s lakoćom.”
Ovo je ujedno i prva Rockstarova igra od njihovog velikog hita “Grand Theft Auto V” koja se pojavila prije pet godina pa nije iznenađenje da su u nju uložili maksimum kako bi postigla željene rezultate.
Najbolje vikend-otvaranje u historiji
U jednom vikendu ostvarila je zaradu od 725 miliona dolara i tako s trona skinula film “Avengers: Infinity War” sa zaradom od 640 miliona.
Naravno, ne smijemo zaboraviti ni to da je “Grand Theft Auto V” u samo tri dana zaradio preko milijardu dolara, ali u obzir valja uzeti i to da se GTA V pojavila u utorak, a RDR 2 u petak.
U isto vrijeme, RDR 2 srušio je i rekorde za najveći broj prednarudžbi, najbolju prodaju prvog dana i najbolju prodaju u prva tri dana na Playstation Networku.
“GTA na Divljem zapadu” svakako je jedna od najiščekivanijih igara ne samo ove, već i posljednjih nekoliko godina, a svaki video koji je ekipa Rockstar Gamesa izbacila samo je potvrdio koliko je ovo gigantski pothvat bio i koliko će ovaj naslov promijeniti kompletnu industriju podizanjem letvice na jednu sasvim novu razinu.
100-sata radna sedmica
Doduše, posljednjih nekoliko dana prije izlaska kompanija se našla na udaru kritika nakon što je Vulture objavio opširan članak u kojem smo doznali i što podrazumijeva rad na naslovu ovakvog kalibra. Naime, otkriveno je da ćete samo na glavnoj kampanji provesti otprilike šezdesetak sati što je impresivna brojka. Međutim, još impresivnija je ona da su zaposlenici odrađivali 100-satne radne sedmice nekoliko puta godišnje kako bi igru, koja je odgođena nekoliko puta, završili na vrijeme.
I dok je 14 sati dnevno bez dana odmora za neke sasvim razumljiva žrtva za ovakav pothvat, činjenica je da je ovo “gaženje” zaposlenika goruća tema zbog koje mnogi razmatraju opciju osnivanja sindikata kako bi se radnike zaštitilo od izrabljivanja. No, sve je za sada ostalo na pričama.
Naslovi koji donose milijarde dolara
Prosječni igrač možda će se na trenutak zamisliti nad ovom temom, ali to ga neće spriječiti da igru nabavi i za nju isplati punu cijenu. Razlog je jednostavan i Rockstar Games mnogo je puta dokazao da njihovi naslovi vrijede svakog dolara.
Veliki razlog tome je scenarist Dan Houser koji je Rockstaru tokom godina donio milijarde dolara. Primjera radi, “GTA V”, čiji je Houser glavni scenarist, u prva tri dana donio je zaradu od milijardu dolara, a prodan je u 100 miliona primjeraka. U aprilu ove godine, igra koja je imala budžet od 265 miliona dolara, prešla je zaradom šest milijardi dolara i postala najprodavaniji proizvod iz svijeta zabave u historiji. Kako biste dobili uvid u to o kakvom se uspjehu radi, dovoljno je spomenuti da je “Avatar” zaradio “samo” 2,8 milijardi dolara.
Red Dead Redemption u brojkama
Bilo kako bilo, Rockstar zarađuje milijarde i zaslužili su svaki dolar, a to je više nego očito od vremena kada su naglavačke preokrenuli industriju trećim nastavkom “Grand Theft Auta” i od firme koja je od minusa od 100 miliona dolara dogurala do kompanije koja je prevelika da bi značajnije pogriješila.
No, malo je toga prepušteno slučaju. Scenarij za glavnu priču RDR 2 imao je preko 2000 stranica, 2200 dana proveli su odrađujući motion-capturing s 1200 glumaca od kojih je njih 700 imalo govorne uloge, konačna igra ima 300 hiljada animacija, 500 hiljada rečenica dijaloga, svaka reklama imala je najmanje 70 verzija, a rezultat je igra koja je bez riječi ostavila svakog sretnika koji ju je imao priliku zaigrati prije nego se pojavila u trgovinama.
Angažirali su provjerenog kompozitora Woodyja Jacksona (radio je i na jedinici), u igri nailazite na čak 200 različitih životinja, a Dan Houser je, radeći na scenariju, pročitao stotine knjiga i pogledao stotine filmova kako bistvorio okruženje što vjernije tom periodu. Naravno, bilo bi nepravedno ne spomenuti još 250 drugih zaposlenika koji su marljivo radili na igri, a tu je još i onih 1200 glumaca koje smo ranije spomenuli.
Igrivost na prvom mjestu
U svakom slučaju, Houser tvrdi da je priča o istraživanju zanimljiva, ali i da Rockstar nikada ne zaboravlja ono što je najbitnije – igrivost.
“Naša je misija podvaliti igračima što više umjetnosti, a da to uopće ne primijete. I ne moraju”, govori Dan za Vulture.