2.7 C
Sarajevo
15.11.2024

Nasamarili Nasu – oštetili ju za 700 miliona dolara

NASA ima neke od najsjajnijih umova u inženjerstvu, astronomiji i matematici. Čovjek bi pomislio da je sasvim nemoguće da bi ih itko na svijetu pokušao prevariti, ali to je ipak uspjelo jednoj tvrtki koja ih je varala čak dva puna desetljeća.

Ministarstvo pravosuđa SAD-a otkrilo je da je tvrtka po imenu Sapa Profiles – danas se zove Hydro Extrusion Portland – krivotvorila testove kako bi prikrili da su njihovi proizvodi doslovno – smeće. Prodavali su Nasi neispravni metal i sad ih se tereti da su krivi za stotine milijuna bačenih dolara, piše New York Post.

Kao što NASA objašnjava u svom vlastitom izvještaju, krivi su što je misija Glory iz 2011., kao i Orbiting Carbon Observatory misija iz 2009. godine propale jer su nosni dijelovi raketa Taurus XL, koje su nosile skupe hardvere, propale. Komponente raketa bile su izrađene od aluminija tvrtke Sapa Profiles, a testovi su lažno prikazali da materijal zadovoljava standarde Nase i nekoliko drugih klijenata.

- OGLAS -

Misija Glory pompozno je najavljivana 2010. godine kao nikad prije viđeni sofisticirani satelit koji bi trebao pomoći u istraživanju klimatskih promjena na Zemlji.

 
Godinu dana ranije ulaskom u zemljinu orbitu raspao se i satelit Orbiting Carbon Observatory, što je također zabilježeno na ovom videu:

 
“Kada se rezultati testiranja promijene, i kad se izdaju lažni certifikati, normalno je da misija propadne”, izjavio je u priopćenju za medije Jim Norman, Nasin direktor tvrtke Launch Services.

“U našem slučaju, Taurus XL, raketa koja je sudjelovala u misijama Orbiting Carbon Observatory i Glory, rezultirali su gubitkom više od 700 milijuna dolara i godine znanstvenog rada naših stručnjaka. Od ključne je važnosti da možemo vjerovati našoj industriji da proizvodi, testira i certificira materijale u skladu sa standardima koje trebamo. U ovom slučaju naše je povjerenje sasvim iznevjereno.”
Tvrtka je pristala isplatiti više od 46 milijuna dolara odštete zbog neuspjeha misija, što je samo kap u moru ako se uzme ukupni gubitak od 700 milijuna dolara. To bi trebalo biti upozorenje budućim Nasinim dobavljačima da im ne padne na pamet prikazati svoje proizvode boljima nego što zapravo jesu.

- Advertisement -

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA