Kako je ranije i obećao, federalni poslanik iz Mostara Ahmed Džubur (DF) postavio je na sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH poslaničko pitanje kojim je na uvid zatražio dokumentaciju kojom se dokazuje da je moguće graditi koridor 5c preko perspektivne vojne imovine u mostarskom naselju Ortiješ (Vojni aerodrom Ortiješ).
Gdje su papiri?
Zatražio je i dokumentaciju o javnoj raspravi o pomenutoj trasi autoputa i zaključke usvojene tog dana. Procedura nalaže da se odgovor na poslaničko pitanje treba dostaviti u roku od 60 dana. Džubur ističe da će, ukoliko JP Autoceste ne uspiju dostaviti traženu dokumentaciju, postati potpuno jasno i dokazano da ovo javno preduzeće trasu autoputa Mostar jug – Buna namjerava graditi “bespravno i nasilnički“.
– Iskreno govoreći, otišlo se predaleko. Iz direkcije Autocesta tvrde da se radi o odluci političke prirode i da je to praktično već gotova stvar. Nadamo se, upravo iz razloga jer je očigledno da je odluka politička i da procedure nisu poštovane, da stvar ipak nije gotova. Ovo je milenijski projekat i on ne smije zavisiti od političke elite. Za stotinu godina ćemo imati drugačije političke pozicije, Džuburovo je mišljenje.
Pogubno bi bilo za buduće generacije, smatra, ukoliko bi se autoput pogrešno radio.
– Pitali smo zašto nije ispoštovana zakonska procedura. Želimo da nam pokažu saglasnost Predsjedništva BiH, koje je 2016. konstatovalo da je aerodrom Ortiješ perspektivna vojna imovina i da kao takav zahtijeva odobrenje i dozvolu i Predsjedništva i Ministarstva odbrane BiH na koje su prenesene ingerencije. Sve to je izignorisano, dodaje poslanik Fronte.
Tvrdi da su vladajući ignorisali i obavezu javne rasprave.
– To što su radili nije bila javna rasprava. Jedina prava rasprava koja je održana imala je samo jedan zaključak, a to je da zamišljena trasa nije adekvatna, odnosno da je najadekvatnije da prođe obroncima Podveležja. Odluka je donesena izvan normalnog sistema odlučivanja. To je odluka uskih krugova ljudi, mimo institucija, koje bi trebale biti nadležne, prokomentarisao je Džubur.
Bespravno u vinograd
Džuburove stavove dijele i mještani ugroženih naselja na jugu Mostara.
– Na jednom okupljanju u Blagaju, koje je slobodno mogu kazati bilo prezentacija, a nikako javna rasprava, građane niko ništa nije ni pitao. Isti kurs je zadržan i dvije godine kasnije, kada su uposlenici Autocesta bespravno ušli u vinograde i voćnjake i počeli okolčavati zamišljenu trasu, rekao je mještanin Ortiješa Slavko Berberović.
Poručuju i kako Parlament FBiH treba raditi prema zakonu, te “spriječiti etničko čišćenje u dolini Neretve“.