13 C
Sarajevo
25.10.2025

Budućnost je sada: Autonomni leteći taksi uskoro će prevoziti putnike u SAD-u (VIDEO)

Iako zračni taksiji zvuče prilično futuristički, čini se kako nismo previše udaljeni od trenutka u kojem će ljudi, umjesto u automobilima s četiri točka, u taksijima – poletjeti.

Kako riješiti problem gradskih ulica koje su zakrčene automobilima, pogotovo tokom vremena kada ljudi najčešće idu i vraćaju se s posla? Prijedlozi su razni – od ulaganja u javni prijevoz, kopanja tunela ispod zemlje (što predlaže Elon Musk i tu je svoju ideju već realizirao) pa do – zračnog prijevoza.

Iako zračni taksiji zvuče prilično futuristički, čini se kako nismo previše udaljeni od trenutka u kojem će ljudi, umjesto u automobilima s četiri točka, u taksijima – poletjeti.

- OGLAS -

Više kompanija testira takve letjelice, a prvi su servisi putem zračnih taksija već najavljeni ili se pripremaju u New Yorku, Chicagu, Dubaiju i drugim gradovima. Zračni taksi, treba naglasiti, nije klasičan automobil koji može raširiti krila i poletjeti, već je riječ o letjelici s rotorima poput velikog drona koja, poput helikoptera, može vertikalno polijetati i slijetati. Zahvaljujući tome, nema potrebe za klasičnim avio-pistama tako da je za pokretanje zračnog servisa potrebno puno manje prostora i jednostavnija infrastruktura.

Jedna od kompanija koja razvija takve leteće taksije jest i Wisk Aero koju su pokrenuli Boeing i Kitty Hawk suosnivača Googlea Larry Page, no od prošle je godine ta tvrtka postala podružnica Boeinga, piše ZIMO.

- OGLAS -

Ono po čemu se razlikuje od većine konkurencije jest po tome što razvijaju autonomne letjelice, dakle leteće taksije u kojima nema pilota, već njima upravlja isključivo tehnologija, tj. računari. Šesta generacija Wiskove letjelice ima doseg od oko 140 km, nakon čega je potrebno samo oko 15 minuta punjenja baterije, a može letjeti na visinama između 750 i 1200 metara.

Iz ove firme nadaju se kako će njihov prvi prototip ovog autonomnog zračnog taksija u Teksasu poletjeti do kraja godine, a nakon svih testiranja i regulatornih odobrenja tijekom sljedećih godina, očekuju kako će do kraja desetljeća na području Teksasa pokrenuti svoj servis autonomnih zračnih taksija.

- OGLAS -

Cijena korištenja takvog servisa, tvrde iz te tvrtke, bila bi usporediva s prijevozom putem UberX-a. Jedan od razloga zašto je odabran Teksas, odnosno šire područje Houstona, jest veliki porast populacije u toj saveznoj državi, što je utjecalo na značajno pogoršanje prometa. Iz Wiska vjeruju kako bi njihove letjelice mogle popraviti tu situaciju.

Ova firma je s testiranjima svoje tehnologije počela još 2010., a tokom oko 1750 letova koje su obavili s pet generacija letjelica, nisu zabilježeni značajni incidenti, tvrde iz te kompanije.

Kako je letjeti u taksijima prvi bi putnici mogli saznati za nekoliko mjeseci jer bi prve takve letjelice, no ne autonomne, već s pilotima, mogle početi s prijevozom putnika već tokom nadolazeće Olimpijade u Parizu.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA