Iako država na sve načine nastoji uzeti novac od svojih građana, kroz različite sisteme, od PDV-a, akciza, putnih troškova te kasu puni do vrha, a institucije nabavljaju skupocijena vozila za potrebe preticanja i pokazivanja sile na bh. cestama, realnost je ova fotografija.
Fotografija ili prikaz autoputeva u BiH, Srbiji, Hrvatskoj i ostalim zemljama regiona.
Faruk Hadžić, magistar ekonomskih nauka iz oblasti Međunarodne ekonomije, ekspert iz oblasti Makroekonomskog menadžmenta, te doktorant iz oblasti Ekonomske teorije i politike upozorava na ovaj problem.
“Kada su prošle godine uvedene dodatne akcize, kazao sam da će one samo uzeti novac iz džepova građana, a da cestogradnja neće pokrenuti. Efekti akciza / putarina su kao da je stopa PDV-a povećana za 1%. Dok nas budžetske patriote uvjeravaju da novca za cestogradnju nema i da se moramo zaduživati i podizati kredite (koje ne znam ko će vraćati, jer nas je sve manje zbog iseljavanja), treba opet napomenuti da samo po osnovu putarina i akciza na gorivo godišnje se ubere MILIJARDA KM, koje idu u budžete”, napisao je Faruk na svom profilu te dodao:
“Sa druge strane, pogledajte na ovoj karti zemlje bivše Jugoslavije i mrežu autoputeva i brzih puteva. Zelena i plava boja su izgrađene dionice, dok je crveno u izgradnji. Kada pogledate nas i druge zemlje, sve je jasno kakav “zamah u cestogradnji” imamo”, ističe Hadžić.
Dok naša domovina plovi u svakodnevnim političkim prepucavanjima, teorijama zavjere, kriminalu i korupciji, ostale evropske zemlje, koliko god problema da imaju, ipak grade, stvaraju, kreiraju i što je najbitnije, imaju vidljive rezultate.
To se čak odnosi i na zemlje koje su prve komšije naše BiH, koja stagnira, a slikovit prikaz toga i jedan od primjera je autoput.
Do kada će nam uzimati novac, a ne raditi ništa konkretno, šta drugo napisati nego, ostaje nam da vidimo.