Vlada RS je pripremila sporazum o “mirnom razdruživanju”, za koji će tražiti i potpis Vlade Federacije Bosne i Hercegovine. Osim sporazuma, na Narodnoj skupštini RS-a će se naći još informacija i zaključak o “mirnom razdruživanju”.
Sam Sporazum ima petnaest članova i podijeljen je na: Uvodne odredbe, Ciljeve, Suverenitet strana i Prelazne i završne odredbe. Pretpostavljeno je da potpisnice Sporazuma budu vlade oba entiteta, što je jasno da se neće dogoditi.
U uvodu Sporazuma se navodi kako će “RS i FBiH, koje čine BiH, međusobno uvažavati državnopravni subjektivitet, shodno statusu strana ugovornica i potpisnika svih aneksa Općeg okvirnog sporazuma za mir u BiH”.
Navodnom suverenitetu entiteta je posebna pažnja posvećena u trećem poglavlju “Suverenitet strana”, u kojem se navodi da “strane međusobno priznaju i poštuju suverenitet, teritorijalni integritet i geografsku cjelovitost, kao temelj pravne, političke i civilizacijske vrijednosti, koje su nepovredive”.
Glavni član je sedmi s obzirom na to da se konkretno odnosi na razdruživanje. U njemu se navodi: “Strane se mirno razdružuju zbog nemogućnosti obnavljanja izvornog Opšteg okvirnog za mir u BiH, koji je garantovao ravnopravnost entiteta i konstitutivnih naroda na osnovu konsenzusa primjenom konsocijativne demokratije i mehanizama zaštite entitetskih i nacionalnih interesa.”
Zatim se navodi: “Strane će nakon mirnog razdruživanja funkcionisati suvereno u skladu s državnopravnom tradicijom, koju baštini RS od 9. januara 1992. godine, kada je proglašena te tradicijom koju baštini FBiH od 18. marta 1994. kada je obrazovana Washingtonskim sporazumom.”
Definisano je da bi granica bila na mjestu trenutne linije razgraničenja između dva entiteta i da bi oba zadržala svoju teritoriju.
Sporazum će poslati Vladi FBiH na potpisivanje, a NSRS će usvojiti Informaciju o potrebi pokretanja procedure regulisanja odnosa RS i FBiH u skladu s Dejtonskim sporazumom i međunarodnim aktima.
Taj dokument sadrži 45 strana i definiše kakvo je to antidejtonsko djelovanje do sada bilo prisutno u BiH, odnosno, kako su navodno visoki predstavnik i Ustavni sud BiH pojedinačno djelovali antidejtonski. Sadrži i informaciju o prijenosu nadležnosti kroz godine, kao i efekte tog prijenosa nadležnosti. Jedan dio Informacije se odnosi na “pritiske na RS”, ali i rezoluciju o genocidu u Srebrenici, Svesrpski sabor, “destruktivno djelovanje bošnjačkih političara”, “podrivanje dejtonske BiH” i drugo.
Pripremljen je i Zaključak o usvajanju Informacije o potrebi pokretanja procedure regulisanja odnosa RS i FBiH u skladu s Dejtonskim sporazumom i međunarodnim aktima i prijedloga Sporazuma.
U zaključku, koji treba usvojiti NSRS, navedene su tri tačke: 1. NSRS usvaja Informaciju o potrebi pokretanja procedure regulisanja odnosa RS i FBiH u skladu s Dejtonom i međunarodnim aktima i dostavlja Parlamentu FBiH na izjašnjenje; 2. NSRS usvaja prijedlog Sporazuma o regulisanju odnosa RS i FBiH u skladu s Dejtonom i međunarodnim aktima i dostavlja Parlamentu FBiH na izjašnjenje i 3. Zaključak stupa na snagu narednog dana od dana donošenja.
NSRS vjerovatno neće danas razmatrati Sporazum, Informaciju i Zaključke, koji se tiču “mirnog razdruživanja”, s obzirom na to da prvo mora biti završena 10. redovna sjednica, za koju poslanici prognoziraju da će trajati cijeli dan, kao i sutra.