Aerodrom Mostar je platio milion eura SkyAlpsu za četiri linije i osam polazaka u sezoni, tvrdi portal “Zamaaero“
Najviše novca je potrošeno za liniju za Veronu, 400.000 eura, koja je u stvari bila ferry let i imala je vrlo malo potencijala.
Stoga ne čudi da iduće godine, po otvaranju baze, ova linija više nije u ponudi.
Navode da za ostale tri linije se potrošilo 600.000 eura, tj. po 200.000 eura po liniji ili 100.000 eura po polasku.
Mostar naknađuje samo razliku između naplaćenih karta i troškova linije. U 5. i 6. mjesecu popunjenost na ovim linijama je bila jako loša (povjerenje putnika i stvaranje navike), ali u 7, 8. i 9. mjesecu bilo jako puno putnika na ovim linijama.
Direktor Aerodroma Mostar Marko Đuzel smatra da će trebat više od godinu dana da se vrati povjerenje putnika u letove.
Stoga se nada da će 2026. “SkyAlps” letjeti komercijalno i više ne dobivati novac, a isti će se usmjeriti na druge prijevoznike.
Aerodrom Mostar naglašava da je izravna koristi od “SkyAlpsa” bila 300.000 eura, dok je indirektna korist od ovih letova prema kalkulacijama bila 2,6 miliona eura. Dakle posao ima logike i isplatio se za Grad Mostar.
Kako objašnjavaju, jednako tako “Air Serbia” je imala toliko dobar load faktor da je ostalo novaca za zimske letove, pa se linija produžila i na zimu, tj. postala cjelogodišnja.
Load faktor je bio oko 80 posto. Za razliku od toga Croatia Airlines ima puno previsoke cijene, te loše konekcije, pa joj je i load faktor tek oko 50 posto, ovog ljeta se znao popesti i na 60 posto.