Crvena, žuta i zelena: Zašto su baš te boje na semaforu?

Crveno, žuto i zeleno svjetlo na semaforu univerzalno je pravilo širom svijeta.

Prvi semafori na svijetu bile su plinske svjetiljke postavljene kod Vestminsterske palače u Londonu 1868. godine. Njima se upravljalo ručno, a bili su aktivni samo noću.

Princip je ostao isti, samo se tehnologija mijenjala. Današnji semafori su osvijetljeni, ekonomični.

- OGLAS -

Prvi semafori na struju uvedeni su u Detroitu u SAD 1912. godine. Policajac Lester Vajr (Lester Wire) služio se kutijom sa svjetlima u dvije boje (crveno za stani i zeleno za kreni) i zvoncem kojim je upozoravao pješake kada će se izmijeniti.

Do uvođenja treće boje došlo je 1920. godine, također u SAD.

- OGLAS -

Policajac Vilijam Pots (William Potts) uveo je treću boju – ćilibarsku, koju je kasnije zamijenila žuta.

Crvena svjetlost ima najdužu valnu dužinu, što znači da se manje raspršuje nego druge boje. Crvena je boja, dakle, izabrana jer najviše privlači pažnju.

- OGLAS -

Zelena je boja prvobitno na željeznicama upotrebljavana kao znak za oprez, dok je bijela označavala “kreni”.

Ipak, bijela je ukinuta kada se ispostavilo da je vozači mogu pomiješati s uličnim svjetiljkama. Žuta je konačno prihvaćena kao znak za oprez jer je primjetljivija od zelene, ali nije toliko izražena kao crvena.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA