Preliminarni izvještaj o avionskoj nesreći Air India leta 171, u kojoj je 12. juna poginulo 260 osoba, otkriva šokantne detalje: oba motora ostala su bez goriva neposredno nakon polijetanja jer su prekidači za kontrolu goriva prebačeni u poziciju “isključeno”.
Na snimku iz pilotske kabine čuje se jedan pilot kako pita: “Zašto si isključio?”, dok drugi odgovara: “Nisam.” Istraga još nije utvrdila ko je tačno rekao šta, niti kako su prekidači – koji zahtijevaju svjesnu i fizičku radnju – mogli biti aktivirani pogreškom.
Dok je kopilot upravljao letjelicom, kapetan je nadgledao proceduru. Sekundama kasnije, prekidači su se sami vratili u poziciju “uključeno” i proces paljenja motora je ponovo započeo. Jedan motor je počeo vraćati snagu u trenutku pada, dok drugi još nije uspio.
Još jedan indikator katastrofe bio je izlazak pomoćne turbine (RAT) odmah nakon polijetanja, što se dešava isključivo kod gubitka električne energije.
Iako su oba pilota bila odmorna i prošla alkohol test, i iako su vremenski i tehnički uslovi bili u redu, ostaje nejasno zašto je došlo do isključenja goriva.
Također je navedeno da Air India nije izvršila preporučene (ali neobavezne) inspekcije kontrolnih prekidača za gorivo na ovom modelu Boeing 787, iako je još 2018. FAA upozorila da se neki od tih prekidača mogu instalirati bez aktivne blokade.
Avioni i dalje nisu prizemljeni, a istraga se nastavlja. Motori su prebačeni u hangar, a dodatna analiza crne kutije i uzoraka goriva je u toku.