Znati kada i kako prepoznati jesu li vam kočione pločice istrošene ključno je za održavanje sigurnosti za volanom. Kočione pločice su jedna od najvažnijih komponenti kočnica vašeg automobila, a njihovo trošenje može značajno smanjiti zaustavnu snagu vašeg automobila.
Svaki vozač bi trebao učiti kako da prepozna najčešće znakove trošenja kočionih pločica. To uveliko pomaže da predvidi potencijalne kvarove i izbjegne nepotrebne rizike na cesti.
Koji uočljivi znakovi ukazuju na istrošene kočione pločice?
Kada se pločice počnu trošiti i gubiti “debljinu”, nešto što golim okom možete vidjeti kroz prorez na felgi (ukoliko je moguće), kočioni sistem pokazuje uočljive znakove na koje treba reagovati. Jedan od najčešćih znakova dotrajalosti je škripanje s metalnim zvukom kada pritisnete papučicu kočnice. Ovaj zvuk nastaje kada je pločica potrošena i metalna podloga dođe u kontakt s diskom, što potencijalno može uzrokovati ozbiljna oštećenja.
Drugi znak je mekša ili papučica kočnice s dužim hodom. Stoga, ako primijetite da papučica blaže tone ili je morate jače i više pritisnuti da biste zaustavili automobil, to može biti zato što je kontaktna površina između pločice i diska smanjena.
Treći znak je duži put kočenja. Kada vašem automobilu treba duže nego inače da se zaustavi, čak i u normalnim uslovima, pločice su vjerovatno previše istrošene.
Četvrti znak je kontrolna lampica na instrument ploči. U modernim automobilima, lampica upozorenja na instrument ploči često ukazuje na istrošenost kočionih pločica, zahvaljujući ugrađenim senzorima. Ako se ova lampica upali, bitno je što prije posjetiti servis.
Koje se pločice prve troše i na koliko kilometara ih treba mijenjati?
Važno je napomenuti da se prednje pločice brže troše od stražnjih, jer nose veće opterećenje tokom kočenja zbog težine motora. Međutim, ako je u pitanju vozilo s automatskim mjenjačem i zadnje će se trošiti brže nego kod modela s ručnim mjenjačem.
Ne postoji ni približna kilometraža, ali općenito se preporučuje zamjena svakih 30.000 do 50.000 kilometara, zavisno od stila vožnje i kvalitete ugrađenih pločica. Agresivna ili česta gradska vožnja može značajno skratiti vijek trajanja pločica.
Čak i ako automobil ne pokazuje nikakve očite znakove, dobra je ideja provoditi periodične vizuelne preglede. To možete učiniti sami ako imate vizelni pristup ili ćete zamoliti mehaničara ili čak vulkanizera kada radite zamjenu guma.
Općenito se smatra da kada je debljina manja od tri milimetra, preporučuje se da pločice odmah zamijenite kako biste izbjegli oštećenje kočionog diska i gubitak efikasnosti kočenja.
Osim debljine, dobar mehaničar će provjeriti stanje površine pločice. Ako postoje pukotine, kristalizacija ili neravnomjerno trošenje, to je znak da je izgubila svojstva neophodna za efikasan stisak diska.
Sigurnost je u detaljima
Znati kako prepoznati istrošene kočione pločice ključno je za sprečavanje kvarova kočionog sistema. Buka, gubitak efikasnosti, upaljena lampica upozorenja ili mekša papučica jasna su upozorenja koja ne bismo smjeli ignorisati.
Redovni pregledi, pravovremeno rješavanje simptoma i zamjena kočionih pločica kada je to potrebno osiguravaju ne samo sigurniju vožnju već i zdravlje ostatka kočionog sistema. Sigurnost vozila počinje efikasnim kočenjem. Ta efikasnost uveliko zavisi od stanja kočionih pločica.