Između aprila i juna u zapadnoj Evropi zabilježen je dosad najveći broj registracija električnih automobila, što se povezuje s pojavom povoljnijih modela na tržištu, pokazuje novo istraživanje.
U drugom kvartalu na evropske ceste izašlo je gotovo 600.000 vozila na baterijski pogon, čime je ojačana prodaja koja je prošle godine rasla sporije od očekivanog, navodi The Guardian.
Prema riječima automobilskog analitičara iz Berlina, Matthiasa Schmidta, rekordni rezultat, koji bi mogao biti nadmašen i u tekućem kvartalu, posljedica je ulaska jeftinijih BEV modela i sve veće potražnje u južnim dijelovima Evrope.
“Po prvi put električni automobili postaju pristupačna opcija fizičkim licima, a ne samo korporativnim korisnicima i vozačima službenih vozila”, izjavio je Schmidt.
Iako električni modeli dugoročno nose niže troškove održavanja u odnosu na benzinske, njihova kupovna cijena često je viša. Zato se uvođenje manjih i jeftinijih verzija smatra ključnim za privlačenje kupaca s ograničenijim prihodima i podsticanje prelaska s fosilnih goriva.
Evropske kompanije poput Stellantisa, vlasnika Citroëna, te Renaulta, već uvode cjenovno dostupnije varijante kako bi pridobile nove klijente i istovremeno smanjile prosječne emisije u skladu s regulativom EU. Razvoj mreže za punjenje širom kontinenta dodatno ublažava zabrinutost budućih vlasnika oko dostupnosti stanica na dužim relacijama.
Prognoze pokazuju da bi između jula i septembra prodaja u zapadnoj Evropi mogla prvi put preći granicu od 600.000 vozila, djelimično i zbog uvođenja novih registarskih tablica u Velikoj Britaniji, što tradicionalno podstiče potražnju.
Na evropskom tržištu sve više prostora zauzimaju i kineski proizvođači, posebno BYD, koji se takmiči s Teslom za vodeću poziciju u svijetu. Najviše svojih automobila BYD plasira u Veliku Britaniju, Španiju i Italiju, a četvrtina ukupne isporuke za Evropu završava upravo na britanskim putevima.
Evropska unija je krajem 2024. godine, nakon jednogodišnje istrage o subvencijama, uvela carine do 35 posto na kineska električna vozila. Trenutno, svako deseto električno vozilo u Evropi proizvedeno je u Kini.