Više izvora je prenijelo vijest da je postavljen novi rekord. Neimenovani kolekcionar iz Amerike je pazario jedinstveni primerak modela Rolls-Royce 40/50 HP od Volkswagena. Radi se o unikatu koji je dobio nezvanični nadimak Silver Ghost.
Dvanaesta šasija (No. 60551) šestocilindarskog Rolls-Roycea 40/50 HP, koji je debitovao još 1906. godine, je izrađena godinu dana kasnije po narudžbi Kloda Džonsona, generalnog direktora britanske kompanije. Upravo on je bio taj koji je ubijedio tadašnji upravni odbor da se koncentriše jedino na modele sa vrha ponude, pa je marka uskoro i ponijela titulu „najboljeg automobila na svijetu“.
Džonson je karoseriju naručio od londonskog studija Barker&Co, a automobil je bio ofarban u srebrnu boju dok su finiši bili obloženi slojem pravog srebra. Pored toga, kao i zbog činjenice da je novi motor radio skoro bešumno, vlasnik automobila je vozilu nadenuo, danas čuveni nadimak koji podseća na jahtu: The Silver Ghost, što je jasno naznačeno na karoseriji.
Ubrzo nakon isporuke automobila, Klod Džonson je ljubimca izložio iskušenju učešća na škotskom takmičenju u pozdanosti a tu je Silver Ghost osvojio titulu, prestižni Dewar Cup. Rolls-Royce je čak postavio zvaničan rekord tako što je prevalio 14.932 milja (24.030,73 kilometara) bez ijednog zaustavljanja zbog nekakvog eventualnog kvara.
Postignuće je dobilo širok publicitet a, rekli bismo poluzvaničan nadimak Silver Ghost je sada oficijelno dodeljen modelu Rolls-Royce 40/50 HP, iako je samo vozilo sa registarskim brojem AX201, a koje je i pravosnažno pripadalo Klodu Džonsonu, imalo puno pravo da ponese to ime.
Međutim, automobil nije ostao dugo u Džonsonovom posedu. Godinu dana kasnije, “Silver Ghost” je dobio novog vlasnika koji je vozilo koristio tokom trajanja godišnjeg odmora u Italiji. Zatim je tokom 1948. godine, primjerak o kome govorimo, s tablicama AX201 ponovo prodat, a vlasnik je postala kompanija koja ga je i stvorila, Rolls-Royce. Korišćen je kao pokretna reklama za marku i kao takav je proputovao cijeli svijet.
Kao rezultat sporazuma između dvije njemačke kompanije, Volkswagena i BMW-a, Silver Phantom je postao vlasništvo prvopomenutog brenda, baš kao i fabrička postrojenja u britanskom gradu Kru. Tokom 2001. godine, AH201 je pažljivo restauriran od strane radionice iz Ujedninjenog Kraljevstva a koja nosi naziv P & A Wood.
Koji su razlozi naterali Nijemce da otuđe „najvažniji automobil iz britanske istorije“ ostalo je enigma do današnjeg dana. Bilo kako bilo klubovi ljubitelja vozila marki Rolls-Royce i Bentley licitiraju o postignutoj kupoprodajnoj cijeni od najmanje 50 miliona amerčkih dolara, dok se drugi izvori, koji navodno poseduju kontakte sa osobama bliskim priči, pozivaju na cifru od čak 75 miliona zelenih novčanica.
Znajući da je Volkswagen investirao oko 930 miliona britanskih funti u kupovinu i modernizaciju pogona u gradu Kru, djeluje da se radi o odličnoj stopi povrata investicije.
Bilo kako bilo, uskoro kreće nova serija aukcija u Nedjelji automobila u Montereju pa je tako moguće da rekord koji je postavio ovaj Rolls-Royce bude baš kratkog daha.