12 C
Sarajevo
15.10.2025

Obratite pažnju! Ovo su tri fraze koje niko ne bi trebao koristiti na poslu

Postoje tri fraze koje svi zaposlenici trebaju izbjegavati na radnom mjestu.

Bivša svjetska prvakinja u debati, doktorica nauka Kate Mason, napominje da je način na koji komunicirate jednako važan kao i sadržaj onoga što govorite, tj. poruka koju želite poslati.

Mason trenutno živi u Sydneyju, a deset godina je radila u Odjelu za komunikacije u kompanijama kao što su Google i YouTube. Poslije toga, 2017., osnovala je svoju kompaniju za strateške komunikacije Hedgehog + Fox. Kroz svoj rad je primijetila da postoji obrazac koji zove “sindromom nametanja”.

Ukazala je da je taj sindrom svojstven radnicima, posebno ženama, koji su svjesni da su “dosadni” ili da “iritiraju” kolege, zbog čega često šute i minimiziraju svoja postignuća.

- OGLAS -

Upozorila je da je riječ o samoponižavajućoj navici koja utječe na rad i ugled osobe. Prema njenim riječima, to dovodi do potcjenjivanja sebe i svog rada u širem smislu. Shodno tome, naglasila je da su to zaposlenici koji trebaju promijeniti svoj način komunikacije.

Zapravo, smatra da postoje tri fraze koje svi zaposlenici trebaju izbjegavati na radnom mjestu.

- OGLAS -

“Trajat će sekundu”

Oni koji koriste ovu frazu često djeluju na osnovu, kako je obrazložila Mason, ljubaznog, emocionalno svjesnog impulsa, da bi pokazali poštovanje prema tuđem vremenu. No, kako je istakla, počinjanje razgovora s ovom frazom može imati suprotan efekat.

- OGLAS -

Prvenstveni razlog zašto je to tako jeste što time, kako je navela, kod drugog stvarate očekivanje da će se nešto brzo dogoditi, ali doslovno ništa ne traje sekundu. Davanjem nerealne procjene vremena možete iznervirati ili razočarati osobu s kojom razgovarate.

“Ta osoba je već nakon nekoliko minuta iritirana jer kaže: ‘Čekaj, ovo je trebalo trajati samo sekundu'”, dodaje Mason.

Osim toga, spomenutom frazom možete ugroziti vašu glavnu poruku. Umjesto toga, kako je sugerirala, prihvatljivije je reći npr.: “Sljedeće sedmice ću ti posvetiti sat vremena. Zaista želim da razgovaram. Javi mi kada ti bude odgovaralo.” Ukazala je da je poruka poput ove konkretna, sadržajna i vrijedna.

“Nema problema ako ne”

Ova fraza se obično koriste za ublažavanje direktnog zahtjeva, ali kako je izjavila Mason, ona obično činjenično nije tačna. Mišljenja je da na ovaj način poručujete da vam vaš zahtjev nije prioritet, čime sebi štetite. Mason tvrdi da ona sama kada čuje ovu frazu određeni zahtjev pozicionira niže na listi obaveza. Također je upozorila da to može za posljedicu imati da se nađete u neugodnoj situaciji.

Umjesto toga, savjetovala je da odredite svrhu i vremenski okvir svog zahtjeva, i to tako što ćete npr. kazati: “Bio bih ti zahvalan kada bi mi odgovorio do danas poslijepodne jer rok ističe sutra.” Podsjetila je da je psihološkom studijom iz 1970-ih utvrđeno da su ljudi skloniji ispuniti zahtjev ako im je dat razlog za to.

“Nisam stručnjak, ali…”

Mason je naglasila da je ovo fraza kojom ćete sebe odmah učiniti manje kredibilnim. Naime, kako je navela, ovim smanjujete svoj autoritet i pokazujete nesigurnost. Podsjetila je da ljudi često umanjuju svoja postignuća kada se osjećaju nesigurno, posebno kada ih ostali u grupi doživljavaju kao čudacima.

Biti svjestan svoje pozicije u poslovnoj hijerarhiji nije nužno loša stvar, ali, kako je konstatirala, umjesto da umanjujete svoju vrijednost, prihvatite svoje jedinstvene kvalitete.

“Niste zaposleni zašto što ste stručni kao potpredsjednik ili direktor kompanije, već zato što imate svoju stručnost”, dodaje.

Istakla je da oslanjanje na svoju snagu zaista može biti osnažujuće. Prema njenim riječima, kada počnete shvatati zbog čega ste zaposleni, svoju vrijednost koju možete donijeti, to omogućava da smanjite svoju anksioznost zbog pozicije u poslovnoj hijerarhiji, piše CNBC.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA