Tokom priprema za početak trke u Austinu, član Red Bullovog tima pokušao je ukloniti traku koju je McLaren koristio za označavanje startne pozicije Landa Norrisa. Zbog ovog incidenta, Red Bull je kažnjen sa 50.000 eura, pri čemu je polovina kazne uslovno suspendovana do kraja sezone 2025, pod uvjetom da se ovakva situacija ne ponovi.
Ignorisanje uputa redara
Prema saopćenju Međunarodne automobilističke federacije (FIA), osoba iz Red Bullovog tima je ignorisala upozorenja redara koji su pokušavali spriječiti njen ulazak u tzv. “gate well” zonu, područje koje mora ostati slobodno prilikom pripreme staze za start. Izvori navode da ovo nije prvi put da Red Bull ulazi u startne pozicije svojih najvećih konkurenata prije trke, a McLaren je navodno počeo koristiti jaču traku upravo kako bi spriječio takve pokušaje.
McLaren tražio dozvolu za korištenje trake
Već na početku sezone, McLaren je zatražio i dobio saglasnost FIA-e za korištenje trake kojom se dodatno označava pozicija na startnoj liniji. Ovo pomaže vozačima da precizno postave bolide na svoja mjesta, budući da je iz njihovog položaja u kabini često teško jasno vidjeti linije na stazi. Pogrešno pozicioniranje vozila može rezultirati kaznama, pa timovi traže načine da to izbjegnu.
U zvaničnom izvještaju sudija navedeno je da je predstavnik Red Bulla izjavio kako član tima nije bio svjestan pokušaja redara da ga zaustave. Ipak, vijeće je zaključilo:
“Bilo koja osoba povezana s timom ili drugim učesnicima mora biti svjesna da je ulazak na stazu ili ometanje sigurnosnih procedura tokom pripreme za start strogo zabranjeno. Čak i ako osoba nije uočila upute zvaničnika, svaki pokušaj ometanja zatvaranja kapija prije početka trke smatra se nesigurnim djelovanjem i kao takav zahtijeva ozbiljnu kaznu za tim.”
Reakcije timova – bez komentara
Ni Red Bull ni McLaren nisu davali zvanične izjave nakon objavljene odluke. Ipak, još prije nego što su sudije donijele konačan zaključak, šef Red Bullovog tima Laurent Mekies opisao je situaciju kao nesporazum:
“Pogledali smo snimke s FIA-om. Naravno, to je nešto što možemo bolje riješiti ubuduće, ali s naše strane ne osjećamo da smo ignorisali bilo kakve instrukcije, niti smo ih primili. Mislim da je riječ o nečemu vrlo sitnom, ali svakako ćemo tome posvetiti pažnju u budućnosti.”