Posljednjih godina smo svjedoci velikih promjena u autoindustriji. Elektronika i prateći sistemi koji vode kao autonomnom upravljanju i većem komforu će na kraju promijeniti način korišćenja automobila kao takvog. Do tada smo svjedoci daljnjem širenju crossover ponude na uštrb klasičnih automobila. Prvi su već pali, poput trovratnih verzija kompaktnih modela koji su bukvalno nestali preko noći. Sljedeći odlaze monovolumeni, pa je tako unazad godinu dana njihova ponuda svedena na minimum.
Kako prenosi Index.hr, u novom talasu su posebno osjetljivi sportski coupei. Kada je Audi u pitanju, iz prodaje se definitivno povlači TT, a model pritom neće dobiti dostojnog naslednika. Šteta, jer TT je poslednjih godina evoluirao od šminkera bez pokrića do pravog sportiste.
Sličnu stvar će napraviti i Alfa Romeo, a tog modela biće nam još više žao. U pitanju je prelepi 4C Coupe sa 1.75 turbo motorom od 240 KS, a za utjehu, reći ćemo da toples verzija ostaje u igri. To je odluka za Ameriku, ali i za sva tržišta gde model nema tržišni uspjeh. A takvih je nažalost puno.
Kao što smo već javljali, BMW će gamu pročistiti ukidanjem nepopularnih modela. Za seriju 3 GT niste vjerovatno ni znali, a ubuduće je nećete moći ni kupiti. Isto važi i za seriju 6 GT, ali i za monovolumensku seriju 2.
Ford je hrabar u Americi iz koje povlači C-Maxa i Fiestu. Malena Fiesta je najpopularniji Ford u Evropi, pa ne čudi što će na Starom kontinentu i dalje biti u ponudi. Isto važi i za Focusa, ali zato Mondeo više nema prolaz.
Mercedes je opasno proredio V12 ponudu, a sada će otići i SL 63 AMG. I dok neki drugi modeli neće dobiti nasljednike poput SLC-a, SL je u novom izdanju gotovo siguran. Iz klase sportista vjerovatno odlazi i Nissanov 370Z, i to u oba izdanja. Iz Amerike se povlači Juke, dok će Evropa ipak dobiti novo izdanje osnivača klase. Još neko vrijeme ćemo na Starom kontinentu moći da kupujemo i Smarta, ali sudeći po popularnosti, svim njegovim verzijama su odbrojeni dani.
I na kraju Volkswagen. Beetle je Final Edition verzijom otišao u istoriju, a istim putem ide Golfova sportska R verzija.