Nakon što je Sindikalni odbor Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) uputio zahtjev za štrajk održan je sastanak na kojem je, između ostalog, saopćeno da će doći do povećanja plate radnicima.
Sastanku su prisustvovali rukovodilac PU FBiH Admir Omerbašić, premijer FBiH Nermin Nikšić, federalni ministar finansija Toni Kraljević, kao i pomoćnici ministara.
Na sastanku je rečeno kako će povećanje plata zaposlenika u ovom trenutku biti realizirano putem Odluke Vlade Federacije BiH, dok će se uporedo raditi na trajnom rješenju kroz izmjene Zakona o Poreznoj upravi Federacije BiH.
Kada su u pitanju zahtjevi Sindikata, na sastanku je istaknuto sljedeće:
- Povećanje plaća svim zaposlenicima PU FBiH
U vezi sa zahtjevom za potpisivanje sporazuma o povećanju plata svim zaposlenicima, istaknuto je da menadžment Porezne uprave FBiH podržava zajedničku inicijativu za povećanje osnovne plate svih zaposlenika te je iskazana spremnost da se potpiše i uputi takav akt Vladi Federacije BiH, dok menadžment nema ovlasti za potpisivanje sporazuma o platama.
- Donošenje i usvajanje nove sistematizacije radnih mjesta
Budući da postojeća sistematizacija datira iz 2013. godine i ne odgovara stvarnim potrebama Uprave, menadžment je istakao da se Porezna uprava Federacije BiH već duži niz godina suočava sa nedovoljnim brojem zaposlenih, dok se obim poslova iz godine u godinu povećava.
Trenutno Poreznoj upravi Federacije BiH nedostaje 532 zaposlenika u odnosu na broj radnih mjesta predviđenih Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji iz 2013. godine, kojim je sistematizovano ukupno 1.744 radnih mjesta.
Na dan 31. oktobra 2025. godine u Poreznoj upravi zaposleno je 1.212 radnika. Budžetom Porezne uprave, koji usvaja Parlament Federacije BiH na prijedlog Vlade Federacije BiH i Federalnog ministarstva finansija, utvrđuje se gornja granica broja zaposlenih. Kao i prethodnih godina, Poreznoj upravi su odobrena 1.332 zaposlenika, uz dodatnih 10 poreznih inspektora, što ukupno iznosi 1.342 radna mjesta za koja su osigurana finansijska sredstva u Budžetu.
U vezi s ovom tačkom, menadžment Porezne uprave FBiH naložio je formiranje radne grupe, sastavljene od predstavnika Sindikata i zaposlenika po prijedlogu menadžmenta, koja će izvršiti analizu opterećenosti i rada svakog zaposlenika u proteklih 10 mjeseci tekuće godine. Rok za završetak analize je 10 dana.
- Zapošljavanje novih kadrova
S obzirom na to da po postojećoj sistematizaciji nedostaje oko 500 zaposlenika, na osnovu prethodno izvršene analize definisat će se potrebe za popunjavanjem radnih mjesta, na temelju čega će se tražiti saglasnost Federalnog ministarstva finansija za njihovo popunjavanje.
Izvršena analiza bit će polazna osnova za hitno donošenje novog Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta zaposlenika, prema kojem će se dalje vršiti zapošljavanje. Menadžment će naložiti završetak Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta, u roku od 20 dana, sve u cilju smanjenja disbalansa opterećenja, kako bi se spriječilo da neki zaposlenici budu preopterećeni, dok drugi imaju manji obim poslova.
- Prestanak trajnih premještaja bez saglasnosti zaposlenika
U vezi s ovom tačkom, menadžment je podsjetio predsjednika Sindikalne organizacije da je premještaj zaposlenika propisan Zakonom o državnoj službi u Federaciji BiH. Menadžment postupa u skladu sa zakonom i, zbog potreba posla, vrši premještaje zaposlenika kako bi se izašlo u susret poreznim obveznicima, sve u cilju da Porezna uprava FBiH bude kvalitetan servis građanima i poreznim obveznicima. Odgovornost za pružanje kvalitetnije usluge poreznim obveznicima leži na menadžmentu, koji će učiniti sve da tu uslugu učini što efikasnijom i kvalitetnijom, te će samo u nužnim situacijama koristiti ovu zakonom propisanu mogućnost.
- Zahtjev za prestanak svih oblika ponašanja koji imaju elemente mobinga
Menadžment je istaknuo da nad zaposlenicima ne vrši nikakav mobing, već da se od svih zaposlenika traži da svoje radne zadatke izvršavaju blagovremeno i u skladu sa zakonom. Na kraju sastanka, naglašeno je da se Porezna uprava Federacije BiH već duži niz godina suočava sa nedovoljnim brojem zaposlenih, iako se obim poslova kontinuirano povećava, o čemu je menadžment više puta do sada obavještavao javnost.
“Naglašavamo da je u posljednjih nekoliko godina više puta povećavana plaća zaposlenika te da se kontinuirano radi na poboljšanju uslova rada kroz renoviranje poslovnih prostorija, nabavku opreme, materijala i drugih potrepština neophodnih za svakodnevni rad zaposlenika. Stoga molimo zaposlenike za razumijevanje, jer se problemi koji su se nagomilavali tokom prethodne dvije decenije ne mogu riješiti odmah”, naglašavaju iz PU FBiH.