Simboli transformacije Dubaija iz zatvorenog u globalni grad izloženi su gdje god pogledate u “zlatnu metropolu” – od visokih nebodera do hotela s pet zvjezdica i restorana s Michelinovim zvjezdicama. Možda najprepoznatljiviji simboli grada ipak plutaju u vječito rastućim luksuznim marinama – na superjahtama koje su igraonice bogatih i moćnih.
Svake godine yachting infrastruktura grada proširuje se kako grad teži statusu globalne prijestolnice – na Dubai International Boat Showu početkom ove godine predstavljeno je 450 najekstravagantnijih plovila iz cijelog svijeta, piše CNN.
Za turiste i poslovne posjetitelje Dubaija, pogled s obale simbolizira hedonizam, opuštanje i glamur. No, druga je to priča za osoblje zaposleno na ovim luksuznim plovilima. Radnici su u razgovoru za CNN otkrili mane i vrline takve službe kroz pet ključnih pozicija na brodu.
Kapetan
Jedan kapetan koji je tražio da ostane anoniman kako bi sačuvao svoj posao, prvi put je u Dubai došao kao turist 2007.
Grad mu se činio kao sigurno mjesto za njegovu obitelj uz mogućnost unosnog zaposlenja za njega, kao kapetan na brojnim jahtama koje su obično duže od 40 metara. Izleti su kraći nego na Karibima ili Mediteranu, s jahtama koje se ponekad iznajmljuju na sate, a ne na dane.
U ranim danima svog rada, skiper se prisjeća kako je prema zakonu “svatko tko ima dozvolu za upravljanje gliserom može biti kapetan jahte”. Ali to se posljednjih godina promijenilo sa sve strožim zahtjevima za sigurnošću i kvalifikacijama.
Velik broj prijava pridonio je tome da su plaće kapetana jahti niže nego u ostatku svijeta, kaže on, iako kako su standardi narasli, plaće se korigiraju s obzirom i na veličinu plovila kojom upravljaju. Kapetan je službeno najvažniji donositelj odluka na plovilu, ali u Dubaiju njegova stručnost često dolazi na drugo mjesto – iza vlasnika i njegovih odluka.
– Imate ljude koji uzmu jahtu i žele ići negdje gdje to nije dopušteno – kaže on prisjećajući se 26-godišnjeg vlasnika koji mu je rekao da baci sidro u ograničenu zonu. “Morate biti taktični, ali slijediti pravila.” Također je imao problema kada je od njega zatražio da izvrši više zadataka u ulogama izvan njegovog djelokruga, poput osjetljivih poslova popravljanja koje obično obavljaju specijalni inženjeri. No, posao kapetana je olakšan povećanjem te industrije u Dubaiju, kaže kapetan Mike Fetton, koji je prešao na upravljanje vlastitom tvrtkom JLS Yachts.
“Poboljšanje objekata i infrastrukture u posljednjih nekoliko godina bilo je fenomenalno”, kaže on.
Šef kuhinje
David Buchanan služio je kao privatni kuhar VIP osobama, uključujući i pripadnike kraljevske obitelj na nekoliko superjahti u Dubaiju, Kuvajtu i drugim dijelovima tog područja.
Na Bliski Istok je došao nakon što je radio za kraljevske obitelji u Europi, a njihove su preporuke bile ključne. – Jednom kad uđete u taj krug, unutra ste. Ljudi cijene svoju privatnost i žele ljude pred kojima ne moraju paziti što govore, a znaju da to neće otići nikud dalje – ističe Buchanan. Neki njegovi elitni klijenti imaju “egzotičan ukus”, pa je jedan bogati putnik tako zahtijevao jelo od mesa jazavca, ali on mu je mogao ponuditi “samo” meso noja, klokana i krokodila.
Također je primao zahtjeve za jestivim laticama svijeća i posebnim brendovima mineralne vode koji su morali biti transportirani helikopterom na jahtu.