Građevinska sezona je počela za bh. kompaniju Euro-Asfalt. Oni će i ove godine imati pune ruke posla kako u BiH, tako i na regionalnom, ali i EU tržištu.
Gdje su mašine Euro-Asfalta prisutne, koliko su zahtjevni projekti na kojima rade, za poslovni portal Akta.ba govorio je vlasnik kompanije Euro-Asfalt Hamed Ramić.
NA GRADILIŠTU IZMEĐU SARAJEVA I GORAŽDA
Koji su poslovi pred Vama? Na kojim gradilištima u Bosni i Hercegovini je sve aktivan Euro-Asfalt?
Od velikih poslova u našoj zemlji koji su trenutno aktuelni izdvojio bih gradilište na trasi autoputa Koridora Vc kod Zenice, prije nepuna dva mjeseca otvorili smo i gradilište između Sarajeva i Goražda, dakle otpočeli smo sa izgradnjom tunela Hranjen, koji će znatno skratiti put između ova dva grada. Aktivno je i gradilište tunela Žaba, koji je vrlo zahtjevan dio saobraćajnice koja će povezivati naš jedini grad na moru sa unutrašnjošću države. Prije nešto više od mjesec dana potpisali smo ugovor o izgradnji kružnog toka u Vitkovićima u okviru kojeg se vrši i modernizacija nekoliko dionica magistralnog puta M-20 koji prolazi kroz BPK Goražde.
Koji od navedenih projekata je najzahtjevniji u smislu izvodljivosti angažmana mašinerije i ljudstva?
U smislu angažiranja broja ljudi na terenu, gradilište kod Zenice je svakako najzahtjevnije. Isto gradilište je najzahtjevnije i po pitanju izvodljivosti samoga projekta jer se radi o, kako smo više puta navodili, gradilištu koje je gotovo u potpunosti na terenu prepunom klizišta, čija sanacija zahtijeva velika ulaganja i ljudi i mašina i svih ostalih resursa.
Osim bh. tržišta aktuelni ste i na regionalnim. Navedite na kojim projektima radite? Koja je vrijednost ugovora? Koje su kompanije sa kojim sarađujete?
U Crnoj Gori smo angažirani na nekoliko velikih projekata. Izgradnja i rekonstrukcija 14 kilometara duge trase na relaciji Lubnice – Jezerine (lokalitet Berane – Kolašin) na kojoj se nalazi i gotovo tri kilometra dug tunel te rehabilitacija kosina na željezničkoj pruzi Vrbnica – Bar, samo su neki od projekata za koje nam je ukazano povjerenje u ovoj zemlji.
Euro-Asfalt je kompanija koja pored bh. i regionalnog, ima ugovorene poslove na EU tržištu. Recite mi više o tome?
U Sloveniji smo nedavno, šest mjeseci prije roka, investitoru predali na korištenje trasu autoceste Draženci – Gruškovje. Trenutno u ovoj zemlji radimo na projektu izgradnje pristupnih cesta na željeznici. Radi se o poslu koji prethodi jednom velikom građevinskom pothvatu na nivou države. Naime, u Sloveniji je u pripremi projekt “druga pruga” vrijedan milijardu eura. Ovo što mi sada radimo je priprema za taj posao. U Sloveniji će se uskoro uvesti elektronska naplata putarine i s tim u vezi ruše se sve naplatne kućice na autocestama. Mi smo dobili i taj posao. Osim toga, čekamo rezultate nekoliko tendera na koje smo se prijavili.
Sa partnerom iz Slovenije u Hrvatskoj smo izabrani za izvođača na projektu “Razvoj multimodalne platforme u Luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata”. Radi se o jednoj od pet faza kojima grad Rijeka rekonstruira uže središte grada, odnosno luku Rijeka.
Mi u projektu sudjelujemo na dijelu koji obuhvaća rekonstrukciju željezničkog tunela dugog 420 m. Tunel koji je gradila austrougarska inženjerija potrebno je proširiti na dva kolosijeka kako bi se luci omogućilo kvalitetnije manevriranje prilikom ukrcaja robe na željeznicu. Projekt je kompliciran jer je tunel u samoj gradskoj jezgri i prolazi ispod stambenih blokova sa vrlo malim nadslojem terena.
Odabrani smo i za izvođača radova na rekonstrukciji državne ceste u Karlovcu te se uskoro očekuje potpisivanje ugovora za ovaj projekt. Kompanija je dala i najpovoljniju ponudu za izgradnju obilaznice grada Pazina u Istri.
PAŽLJIVO PLANIRANJE
Planirate li ići u osvajanje novih tržišta?
Mi smo danas na poziciji na kojoj jesmo zahvaljujući ne samo našem znanju i stručnosti naših uposlenika, već zahvaljujući i vrlo pažljivom planiranju svakog narednog koraka. Mi smo rasli postepeno i dalje to radimo. Nije nam cilj dobiti posao od 300 miliona i zaposliti novih 300 ili 400 radnika ako nismo sigurni da ćemo ih moći zadržati nakon što se posao završi. Nerijetko neke poslove prepuštamo drugim građevinskim firmama jer nam nikada nije bio cilj da samo mi imamo posao. Za sada smo zadovoljni postojećim stanjem i brojem otvorenih gradilišta.
S obzirom na turbulentnu godinu, mnogim kompanijama su se zbog raznih opterećenja od strane države poljuljali poslovi. Imaju problema sa nedostatkom kvalificiranog kadra… Kako je stanje u Euro-Asfaltu, da li ste Vi imali sličnih problema?
Mi nemamo problem sa kvalificiranom radnom snagom jer nerijetko sami proizvodimo svoje stručnjake. Stipendiramo studente građevinskih fakulteta koji nekad čak i prije nego što diplomiraju dolaze i uče posao na terenu pod nadzorom naših inžinjera, skupljaju njihovo znanje i iskustvo i za nekoliko godina i sami postaju vrhunski majstori posla. Što se tiče opterećenja od strane države, o tome treba govoriti, ali ne mislim da je pametno rasipati energiju na nešto na što kao pojedinac ne možete utjecati. Pametnije je iskoristiti je za stvaranje novih poslova.
Dalji planovi?
O planovima nerado pričamo i rijetko ih iznosimo u javnost. To radimo tek kada se bar djelimično konkretiziraju, pa neka tako bude i ovaj put.