Njemačka udruga za zaštitu potrošača Verbraucherzentrale Hamburg podnijela je tužbu protiv Lidla zbog sporne reklamne kampanje kojom je diskont najavljivao “najveće sniženje cijena u svojoj historiji”.
Prema tužbi, reklamni slogan je obmanjujuć i stvara nerealna očekivanja kod kupaca.
Lidl je krajem maja objavio da trajno snižava cijene za više od 500 proizvoda, uz reklamni slogan “Odmah trajno 500 proizvoda povoljnije”. Ali, potrošačke udruge i stručnjaci tvrde da je riječ o manipulativnom marketingu, jer Lidl nije objavio jasan popis tih proizvoda, niti su stvarna sniženja značajna.
“Ne zna se koji su proizvodi tačno sniženi i u kojem postotku. Ako se oglašava s konkretnim brojkama, onda ih treba i dokazati, izjavio je Armin Valet iz udruge za zaštitu potrošača u Hamburgu.
Stvarno stanje: Sniženja manja od očekivanih
Analiza aplikacije za usporedbu cijena Smhaggle, temeljena na više od 640.000 računa, pokazala je da je u prosjeku sniženo tek oko 270 proizvoda. Kod gotovo dvije trećine tih artikala, sniženje cijene bilo je između 0 i 10 posto. Samo svaki osmi proizvod bio je snižen više od 20 posto. Ukupna ušteda po kupovini iznosila je u prosjeku svega 2 posto.
Profesor Stephan Rüschen, stručnjak za maloprodaju sa Univerziteta u Heilbronnu, nazvao je Lidlovu kampanju “nespretnom” jer je kod brojanja u jednoj poslovnici našao svega oko 300 sniženih artikala. – Kupci očekuju više kada čuju brojku od 500 proizvoda, istaknuo je, piše Fenix.
Lidl je odbacio kritike, navodeći da se broj od 500 odnosi na sve artikle snižene u Njemačkoj i nacionalno, i regionalno. Ali, te informacije su kupcima dostupne tek u fusnotama.
Uprkos kritikama i skromnoj stvarnoj uštedi, Lidlov marketinški potez nije prošao nezapaženo, nakon njihove objave, i ostali veliki trgovački lanci krenuli su s prilagodbama cijena.