28 C
Sarajevo
05.09.2025

Promašeni biznis Coca-Colu koštao 2,3 milijarde eura

Globalni investicioni fond Bain Capital razmatra preuzimanje Costa Coffee, jednog od najpoznatijih lanaca kafića u Evropi koji je sada u vlasništvu Coca-Cole. Ponudu razmatraju i TDR Capital i Apollo Global Management.

Vrijednost transakcije procjenjuje se na oko 2,3 mlijarde eura, što je upola manje od iznosa koji je Coca-Cola platila kada je kupila Costu 2018. godine – 4,6 milijardi eura.

Još početkom godine Coca-Cola je signalizirala da Costa Coffee više nije u strateškom fokusu kompanije.

- OGLAS -

Glavni razlozi za povlačenje uključuju fokusiranje na glavni biznis – gazirana pića, vode i energetski napici, gdje su marže veće; slabiji rast tržišta kafe u Evropi i snažna konkurencija, prije svega Starbucksa; postpandemijske promjene navika potrošača, uz pad posjeta lokacijama u poslovnim četvrtima i aerodromima koje su bile ključne za Costu.

Ovaj potez uklapa se u strategiju Coca-Cole da kapital preusmjeri na brže rastuće segmente, poput energetskih napitaka i inovacija u bezalkoholnim pićima.

- Advertisement -

Bainova vizija za budućnost Costa Coffee

Bain Capital i partneri planiraju da, ukoliko dođe do kupovine, osvježe brend i digitalizuju poslovanje. Njihovi planovi uključuju širenje na nova međunarodna tržišta, posebno Bliski Istok i Aziju, te jačanje online i aplikativnih narudžbi, kao i unapređenje loyalty programa.

TDR Capital već ima iskustvo u maloprodaji kroz vlasništvo nad britanskim Asda supermarketima i kurirskom kompanijom Evri, što bi moglo pomoći u optimizaciji logistike i distribucije za Costa Coffee.

Tržišni efekti i konkurencija

Ako se ova akvizicija realizuje, očekuje se da Starbucks i drugi konkurenti pojačaju svoj fokus na Veliku Britaniju i evropsko tržište kako bi iskoristili tranzicioni period u Costi.

To bi bio i signal investitorima da Coca-Cola planira potpuno napuštanje sektora kafe, što bi moglo uticati i na druge brendove u sličnim segmentima.

Za Bain Capital, ovo je prilika da revitalizuje jedan od najprepoznatljivijih britanskih brendova i iskoristi trenutni rast globalnog tržišta kafe, procijenjenog na 126 milijardi dolara godišnje, piše Biznisinfo.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA