Carine od 25 posto na uvoz motora, mjenjača i drugih ključnih automobilskih dijelova stupile su danas na snagu u Sjedinjenim Američkim Državama.
Američki predsjednik Donald Trump izjavio je da nova carina, zajedno sa porezom na uvoz automobila od 25 posto koji je stupio na snagu prošlog mjeseca, ima za cilj da podstakne proizvođače automobila da više proizvode u SAD, prenosi BBC.
Ipak, analitičari navode da bi do ekspanzije u SAD vjerovatno došlo na račun proizvodnje na drugim mjestima, a istovremeno do većih troškova za preduzeća i na kraju do viših cijena za kupce. Za sada su kompanije zaštićene, jer je zbog zabrinutosti da će doći do povećanja cijena došlo do naglog porasta prodaje, piše BBC.
General motors i Ford su ove sedmice objavili da je dvocifreni rast prodaje nastavljen i u aprilu.
Međutim, General motors je upozorio da očekuje čak pet milijardi dolara novih troškova ove godine kao rezultat carina, uključujući otprilike dvije milijarde dolara naknada za automobile koje proizvodi u Južnoj Koreji i izvozi u SAD.
Rukovodioci su naveli da sada očekuju da će cijene porasti za oko jedan posto, umjesto da padnu kako je ranije predviđano.
Automobilske kompanije, uključujući Stelantis, proizvođača Džipa, Fijata i Krajslera, povukle su finansijske smjernice za narednu godinu, navodeći kao razlog fluidnost situacije.
Skoro polovina vozila prodatih u SAD prošle godine bila su uvezena.
Kada je Trump u martu najavio planove da uvede carine od 25 odsto na automobile i određene auto-dijelove, pored niza drugih carina, to je izazvalo šok u automobilskoj industriji, uz upozorenja na povećanje cena i rizike po proizvodnju i prodaju, piše BBC.
Trump je od tada ublažio svoju politiku, naročito prema Meksiku i Kanadi, ključnim elementima lanca snabdijevanja automobilske industrije, zahvaljujući decenijama slobodne trgovine između te tri zemlje.
Prema trenutno važećim pravilima, dijelovi proizvedeni u Meksiku i Kanadi, u skladu sa sporazumom o slobodnoj trgovini, biće pošteđeni carina.
Zvaničnici su u početku opisivali to izuzeće kao privremeno, ali nakon uputstava carinskih organa izdatih ove sedmice, analitičari sada smatraju da će to izuzeće najverovatnije ostati na snazi.
Trump je ove sedmice, također, potpisao mjere koje štite firme od plaćanja višestrukih carina na isti proizvod, dok je uspostavljen dvogodišnji sistem koji proizvođači automobila mogu da koriste da smanje carine koje moraju da plate za dijelove uvezene iz drugih zemalja, a korištene u automobilima sastavljenim u SAD.
Administracija je, također, ranije saopćila da firme koje uvoze automobile proizvedene u Kanadi i Meksiku neće plaćati carine na sadržaj koji je proizveden u SAD.