26 C
Sarajevo
26.08.2025

Čađav ispuh dizelaša uništava motor i novčanik: Previše goriva, nepotpuno izgaranje i rješenja

Prevelika količina ubrizganog goriva također može izazvati nekontrolirane detonacije i toplinsko-mehanička preopterećenja u cilindrima, što dovodi do izgaranja klipova i pucanja zidova cilindara.

Čađav dim dizelskog motora često se potcjenjuje, iako je veoma štetan te dugoročno može uništiti motor. Neispravne dizne ubrizgavaju previše goriva jer dolazi do propuštanja čak i kada su zatvorene.

Upravljački modul dizelskog motora (ECU) proračunava potrebnu količinu goriva na osnovu trajanja otvaranja dizni po ciklusu (vrijeme otvaranja i pritisak goriva određuju protok). Kada dizne ne zaptivaju pravilno, gorivo ne može potpuno izgorjeti i ispuhuje se u obliku čađi, što se vidi po crnom dimu. Čađ se nakuplja u komori za izgaranje, ispušnim kanalima i može oštetiti EGR ventil. Nakupljena čađ na lopaticama turbine izaziva dinamički debalans turbopunjača, što ozbiljno oštećuje ležajeve i vratilo, posebno pri brzinama većim od 200.000/min.

Prevelika količina ubrizganog goriva također može izazvati nekontrolirane detonacije i toplinsko-mehanička preopterećenja u cilindrima, što dovodi do izgaranja klipova i pucanja zidova cilindara.

- OGLAS -

Zbog toga je potreban temeljit servis sistema ubrizgavanja i turbopunjača. Korištenje aditiva može pomoći u čišćenju dizni, stabilizaciji njihovog rada i osiguravanju pravilnog omjera zraka i goriva, čime se smanjuje nastanak čađi i šteta na motoru.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA