-6.2 C
Sarajevo
24.11.2024

Europsko tržište automobila je u padu, ali neke marke mogu biti zadovoljne

Ipak, neke zemlje mogu biti itekako zadovoljne. Izuzev Njemačke s padom od 10.1%, sva druga najveća tržišta su ostala u plusu, od 0.5% u Francuskoj do +5.5% u Italiji. Hrvatska je s rastom od 24.7% u grupi zemalja s najvećim porastom prodaje, ali još uvijek daleko od boljih vremena, prije nestašice čipova i pandemije. 

Najprodavanija marka je VW s padom od 3.7% i 2.95 milijuna prodanih primjeraka, a slijedi ju Stellantis s padom od 1.6% i prodajom od 2.38 miliona primjeraka. Na trećem mjestu opstao je Renault-Nissan-Mitsubishi s padom od čak 12.7%. 

Gledamo li one koji mogu biti zadovoljni, tu su svakako Hyundai-Kia s rastom od čak 21.1%, koja se pokazala kao jedina marka koju nedostatak poluvodiča nije jako udario. Pozitivan je i BMW (+1.3%), ali i Toyota, koja se rastom od 9.6% popela do 6. mjesta, ispred Daimlera, koji je pao 11%. Najveći udar u Top 10 pretrpio je Ford s padom od 19.2%.

- OGLAS -

Gledamo li po markama, broj 1 je, usprkos padu prodaje od 5.6%, svemogući Volkswagen, dok je do drugog mjesta stigao Peugeot s padom od 3.1%. Na treće mjesto probila se Toyota, četvrti je BMW, a peti Renault s padom prodaje od 17.2%. Šesto mjesto zauzeo je Mercedes, sedmi je Audi, a slijede još Škoda i Ford te najveći dobitnici, Hyundai i Kia. Konačno, spomenimo i Teslu koji bilježi rast od 70% i jedini je uz kiju koji bilježi rast u odnosu na 2019. godinu.

Golf je na kraju ipak uspio i zadržao titulu najprodavanijeg modela u Europi. Prodaja mu se prepolovila u odnosu na 2019. godinu, ali je i takva bila dovoljna za 1. mjesto. Drugi je Peugeot 208, a treća Dacia Sandero. Jedini električni model u Top 20 je Tesla Model 3, prenosi Index.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA