Vremena se mijenjaju. Zime više nisu hladne. Proljeće i jesen praktički kao donedavno aktualna godišnja doba u današnje vrijeme praktički ne postoje, a svijet izjedaju trendovi zbog kojih bi „naši stari“ najvjerojatnije ispljuskali polovicu današnjeg ljudskog roda. Samim time nikoga ne treba čuditi da se i svijet automobila iz dana u dan sve više mijenja. I to ne nužno na bolje – pogotovo ako je suditi prema aktualnim trendovima unutar auto-industrije i na tržištu.
Pa eto…u toj maniri eto nam svima još jedne vijesti koja djeluje poput još jednog velikog čavla u lijesu auto-industrije kakvu smo donedavno poznavali…
Naime, prošlo je neko vrijeme otkad je iz Forda stigla vijest o povratku oznake „Mach 1“ – one koja je tamo negdje tijekom sedamdesetih godina prošlog stoljeća krasila neke od najjačih Mustanga u svemiru i oko njega. No za sve one kojima su na tu vijest nekontrolirano počele curiti tjelesne tekućine, uskoro je uslijedio hladan tuš. Jer cijela je „Mach 1“ priča umjesto ogromnih motora s ogromnim količinama snage donijela jednu sasvim drugačiju dimenziju, tj. onu koja podrazumijeva elektrifikaciju. Fuj, zar ne?!
Uglavnom, kako je negativnih reakcija na ove najave bilo i previše, Ford je s najavama jednostavno utihnuo. I tako do prije nekoliko dana, kada je g. Bill Ford kao jedna od glavnih persona unutar marke s logotipom plavog ovala izjavio „Novi će CrossOver inspiriran Mustangom ići kao sam Vrag“.
Dakle, eto nam svima jedan Déjà vu i uz njega još jedan hladan tuš, jer se „inspiracija Mustangom“ svodi na električni CrossOver s kojim Ford misli konkurirati Teslinom Modelu X.
To što je za ovaj „inspirativni“ električni Mustang izjavio g. Ford nije samo fraza, već dio legendarnog govora s kojim je Henry Ford II svom trkaćem timu podizao motivaciju u momentima kada je Ford pod svaku cijenu želio s trona najboljeg na 24 sata Le Mansa skinuti Ferrari.
Dakle, jabuka definitivno ne pada daleko od stabla, zar ne?!
Uglavnom, ova je sveopće poznata fraza namjerno iskorištena u današnje vrijeme kada u Fordu itekako postoje težnje za izgradnjom visokoučinkovitih i prema performansama orijentiranih električnih vozila.
„Kada smo prvi puta počeli govoriti o elektrifikaciji, uvijek je bio prisutan kompromis: ili će ona biti zelena i dosadna i bez zabave, ili će biti zaista uzbudljiva, ali istovremeno i spaliti puno fosilnih goriva. No u današnje je vrijeme elektrifikacija stigla do momenta u sklopu kojeg je moguće dobiti oboje“.
Riječi su to g. Billa Forda s kojima je nakon citiranja svog pretka zaokružio cijelu ovu priču na gala-ručku održanom tijekom „Crain’s Detroit Business Newsmaker“ eventa koji je nedavno održan u Detroitu. I koliko god da je g. Ford zapravo u pravu, cijela priča i dalje nema nekog pretjeranog smisla. Jer ne samo da elektrifikacija i dalje nema neko realno uporište unutar domena ekologije i ekonomije, već istovremeno ide na ruku novopečenim „električnim ratovima“ u sklopu kojih struja doslovce divlja unutar pojedinih automobila i iz njih radi super-automobile koji za prave auto-entuzijaste nemaju nikakvog smisla. No to očito nikome ne znači ništa, jer se trend elektrifikacije iz dana u dan samo širi…
Ford je već neko vrijeme u naprednim razvojnim fazama zasad neimenovanog električnog CrossOvera „inspiriranog Mustangom“, ali sudeći po renderinzima Mustang u ovoj priči nije samo inspiracija, već bi se lako moglo dogoditi da se ovaj legendarni naziv modela pretvori u krnji „Coupé“ nalik i dan-danas užasnim BMW-ovim modelima X4 i X6.
Stoga usprkos činjenici koja kaže da u ovom u ovom trenutku imamo više pitanja nego odgovora, cijela ova priča već sada zaudara do krajnjih granica. Jer auto-industrija u svom općenitom smislu tijekom posljednjih godina na silu povezuje nepovezivo, dok odjeli marketinga samo zadovoljno trljaju ruke. Pa iskreno ne bi čudilo da se odjednom Mustang pretvori u CrossOver s četverim vratima i hrpetinom strujnih krugova tamo gdje je nekada bio ogroman grgljajući V8.
A to je pak u svakom slučaju loša vijest – voljeli Mustang ili ne.