Honda sada očekuje da godišnje proda oko 10 hiljada primjeraka modela “e” na Starom kontinentu. To je dvaput više u odnosu na prvobitnu procjenu koju je japanski proizvođač saopštio 2017. kada je predstavio javnosti koncept ovog električnog vozila.
Ovaj optimizam Honda zasniva na pozitivnoj reakciji automobilske publike i podatku da je oko 40.000 potencijalnih kupaca pokazalo interesovanje za model “e”.
To naravno ne znači da Honda već ima ubilježenih 40.000 sigurno prodatih automobila, ali je dobra osnova za procjenu godišnje prodaje.
Honda e je značajna za japansku kompaniju iz još jednog razloga. Naime, ovaj model treba da joj pomogne da se uklopi u nove ekološke norme u pogledu emisije CO2, koje je Evropska unija postavila za 2020. i 2021. godinu.
Zato je važno da se u Evropi proda što više ovih električnih vozila (10.000 godišnje je okvirni cilj) ne bi li se prosječna emisija ugljen-dioksida svih novih Hondinih automobila zadržala ispod 95 g/km. U suprotnom, japanski proizvođač morao bi da plati kaznu u EU.
Da li će ova emisiona granica biti premašena zavisi i od strukture prodaje ostalih Hondi u Evropi. Na primer, ukoliko Evropljani kupe više primjeraka modela CR-V sa benzinskim motorom nego varijanti sa hibridnim pogonom, koje emituju znatno manje CO2, Honda će morati da proda još više jednica električnog modela “e”.
Međutim, pitanje je da li će Japanci ostvariti zacrtani poslovni plan, ako se uzme u obzir da Honda e u odnosu na svoju veličinu i ono što pruža uopšte nije jeftina.
Automobil se već može poručiti u nekim zemljama EU. Tako početna cijena u Njemačkoj iznosi 33.850 evra (bez uračunatih državnih subvencija), za verziju sa motorom od 136 ks, dok snažniji model sa 154 ks košta 3.000 eura više.
Kada se uračunaju podsticaji koje daju njemačke vlasti za kupovinu električnih automobila, cijena osnovnog modela pada na 29.470 eura.
To je i dalje velika suma novca, ako se uporedi sa cijenom prosječnog potkompaktnog modela sa SUS motorom, prenosi B92.
Kada je riječ o potencijalnim rivalima, ni tu Honda baš ne stoji dobro. Naime, unaprijeđeni električni Volkswagen e-Up! startuje u Njemačkoj od 21.975 eura, a nudi i veću autonomiju u vožnji – 260 km naspram Hondinih 220 km.
Sa druge strane, Hondi na ruku može da ide i specifičan dizajn modela “e”, koji uspešno kombinuje retro elemente i moderne tehnologije.