Međutim, tu je bila manje primjetna ali jednako ozbiljna nevolja: Opel je kaskao u pripremama za usklađivanje sa strožom ekološkom regulativom EU, koja na snagu treba da stupi sljedeće godine. Naravno, to kompaniju stavlja u rizik da se suoči s milijardama eura penala.
„Dopustite mi da budem potpuno jasan“, rekao je šef Opela, Mihael Lošeler novembra 2017. u Riselshajmu, kada je najavio plan preokreta poznat pod imenom „TEMPO“. „Kada smo započeli rad na ovom planu, ubrzo smo došli do zaključka da Opel nije bio spreman da dostigne ciljeve vezane za emisiju ugljen-dioksida, koje je EU postavila za 2020. i 2021. Potencijalne konsekvence po budućnost kopanije bi bile dramatične.“
Ukoliko premotamo dvije godine unaprijed, uvidjetćemo da Opel ne samo što je postao profitabilan, već ima validan i ostvariv plan vezan za emisiju izduvnih gasova.
Na kraju 2018., flotna emisija Opelovih automobila je i dalje bila mnogo viša u odnosu na ostale marke u okviru PSA grupe, Peugeot i Citroen. Po analitičarima, prosječna flotna emisija CO2 je iznosila 126 g/km (108 g/km kod Peugeota i Citroena). Opelov cilj kao marke je bio da dostigne 94 g/km.
To znači da će marka iz Riselshajma morati da redukuje emisiju kroz čitavu gamu u prosjeku od više od 30 g/km, ili 25 odsto. Ukoliko to ne postigne, mogla bi da se suoči s kaznama u vrednosti od 2,65 milijardi evra.
Evercore ISI procenjuje da će Opel po vozilu koštati 1.260 eura da se uskladi s ekološkom regulativom, što je značajno više u odnosu na Citroen (740 eura) i Peugeot (667 eura).
Lošeler je rekao da će Opel dostići cilj na sljedeći način:
- Čišćenjem game od vozila baziranih na GM platformama, koje su veće mase i više zagađuju u odnosu na PSA vozila
- Lansiranjem električnih i „plug-in“ hibridnih verzija većine popularnih modela
„Novi automobili na PSA arhitekturama donose značajna unapređenja po pitanju redukovanja emisije štetnih gasova, a zatim ćemo mi svemu tome dodati elektrifikaciju“, potvrdio je Lošeler. „Da pojasnim, bićemo u skladu sa standardima već 2020.“
Na kraju prošle godine, većina Opelovih modela je i dalje bila na GM-ovim platformama, uključujući i bestseler Corsu, Astru, Mokku X, Insigniju, Adam i Zafiru.
Prosječna masa vozila je bila 1.345 kilograma u odnosu na 1.204 kod Citrona i 1.245 kilograma kod Peugeota.
Aktuelna Corsa će do kraja godine biti zamenjena modelom baziranim na PSA CMP arhitekturi. Naredne godine ćemo vidjeti i novu Mokku, takođe na CMP-u.
Adam, Cascada kabriolet, mali Karl i aktuelna Zafira će biti ukinuti, ostavljajući samo Astru i Insigniju na GM-ovoj platformi. Astra čeka zamjenu koja stiže 2022.
Corsa će dobiti potpuno električnu verziju, dostupnu narednog proljeća. PHEV Grandland X takođe pristiže na tržište, dok će Mokka X takođe imati „baterijsku“ verziju.
Do 2024., Opel će imati elektrifikovane verzije svakog vozila u gami, što „TEMPO“ plan i podrazumjeva, bilo da se radi o hibridnim ili čisto električnim modelima. „Mi smo promjenili dobar dio našeg proizvodnog portfolija“, rekao je Lošeler. „Naša prosječna emisija je bila relativno visoka, ali to je bilo bazirano na prethodnoj gami starijih proizvoda.“