Kupovina polovnih vozila još uvijek je najčešći oblik dolaska do automobila na našim prostorima te je upravo zbog toga ujedno i način u kojem su najčešće prijevare.
Kako ne biste i sami kupili mačka u vreći umjesto dobrog vozila, potrebno je prilikom kupnje provjeriti u kakvom je stanju vozilo koje želite, odnosno je li imalo nekih većih problema, ali i koje mu je originalno stanje kilometraže. Saznajte kako si pomoći u ovakvim situacijama.
Dakle, prvo bi pravilo trebalo biti da automobil kupujete u salonu polovnih vozila koji je na dobrom glasu. U ovom poslu doista vrijedi pravilo da se dobar glas daleko čuje. Dale, raspitajte se kod poznanika, prijatelja i rodbine i saznajte kome su oni poklonili svoje povjerenje.
Pregledajte oznake na svim staklima. Pravilo je da te oznake moraju biti iste na svakom staklu. Mnogi kupci ovo previđaju, a odstupanja znače da se može raditi o ukradenom vozilu ili vozilu koje je značajno oštećeno u nekom sudaru.
Jedna od najvećih briga kupaca je stanje kilometara, odnosno jesu li dirani i skidani. U ovlaštenim salonima postoji niz dijagnostičkih uređaja preko kojih se može provjeriti stanje kilometara, ali također treba biti svjestan da ne postoji (još) tako dobra dijagnostika koja bi mogla baš sa stopostotnom sigurnošću reći da kilometri nisu nikada skidani. Skidanje kilometara se može utvrditi približno, a ne sto posto. Ono što sami možete provjeriti po ovom pitanju jest stanje mehanike te kada su mijenjane neke stvari. Primjerice, može pisati da je zupčasti remen promijenjen prije dvije godine, a naljepnica može biti nova, što je poziv na to da nam se upale lampice. A treba znati i da je BMW jedan od najzaštićenijih automobila kada se radi o skidanju kilometara. Kilometre pokazuju digitalni instrumenti i oni su čuvaju u raznim modulima, primjerice u onima za svjetla, ključu, mjenjaču i tako dalje. Dakle, kad se nešto dogodi, moduli zabilježe točno vrijeme kada se to dogodilo i pri koliko prijeđenih kilometara. Stoga sve ovo nije lako izmijenjati, ali također trebate znati i da nije nemoguće.
Pregledajte boju na vozilu. Poželjno je kupiti vozilo koje ima originalnu, tvorničku boju. Ono što posebno zvoni na uzbunu je ako je automobil ili njegov jedan dio svježe prebojan jer radi se o kamuflaži nečega. Ogrebotine i slično zapravo možemo staviti u kategoriju ‘poželjno’.
Opće stanje vozila i stanje njegovih sklopova trebaju biti usklađeni. Ako vam se za jedan dio čini da je sasvim nov, a drugi ne, može ukazivati na to da nešto doista jako ne štima. Ako je vozilo staro šest godina i ima novi motor, neizlizane papučice i slično, može biti znak da se nešto opako želi kamuflirati.
VIN oznaka je Vehicle Identification Number i po ‘naški’ bi glasila ‘broj šasije’. To je zapravo kombinacija 17 brojki i slova koja su dokaz najvažnijih informacija o automobilu kao što su proizvođač, država, godina, sigurnosni kod, itd. Ovisno o modelu može se nalaziti na dva do pet različitih mjesta u vozilu. Najbolja je stvar u ovlaštenom salonu provjeriti na kojim se mjestima nalazi ovaj broj za određeni model kako bismo ga mogli provjeriti. Ako je vozilo ukradeno, broj šasije se prekucava, ali samo na lakše dostupnim mjestima.
Provjerite servisnu knjižicu. Ako je ona uredno ispisana, s potvrdom da je automobil servisiran, sve se može lako provjeriti u servisu koji je naveden, što cijelu priču čini manje rizičnom.