Povlačenje se odnosi na razne dizelske modele euro 5 i euro 6b, naveo je Mercedes-Benz. Vozila sada čeka ažuriranje softvera. Kupci će biti pisano obaviješteni ako je njihovo vozilo uključeno u KBA-ovu odredbu i ako je potrebno ažurirati softver, saopćila je kompanija.
Razlog povlačenja je korištenje tzv. termoprozora, koji su bili u standardnoj upotrebi i kod drugih proizvođača. Obično se dio ispušnih plinova vraća izravno nazdad u motor i izgara kako bi se emitiralo manje otrovnih azot-oksida. No ovisno o vanjskoj temperaturi, taj ih mehanizam automatski može vraćati natrag. Proizvođači su objavili da korištenje toplinskih prozora štiti motor.
Mercedes se godinama suočava s optužbama
No Evropski sud pravde (ECJ) je 2022. presudio da su toplinski prozori legalni samo ako nije dostupno drugo rješenje. Sudskom odlukom utvrđeno je da je softver koji omogućuje veće emisije onečišćujućih tvari “velikim dijelom godine” u osnovi nezakonit.
Regulatori njemačkog KBA sada su prema presudi zatražili od Mercedes-Benza da promijeni kalibracije u kontrolnim jedinicama motora određenih vozila, rekla je glasnogovornica Mercedes-Benza za dpa.
“Do presude ECJ-a, evropske su vlasti općenito takve kontrole temperature za recirkulaciju ispušnih plinova smatrale dozvoljenima”, kazala je.
Mercedes-Benz se godinama suočava s optužbama zbog dizelskih emisija. Od 2018. KBA je izdao nekoliko odredbi o povlačenju vozila njemačkog proizvođača zbog nelegalne ispušne tehnologije, što je samo u Njemačkoj utjecalo na stotine hiljada vozila.
Otkako je taj problem izašao na vidjelo proizvođač automobila sa sjedištem u Stuttgartu je također više puta izvođen na sud. U Njemačkoj je više od 30.000 potrošača do danas podnijelo tužbe. Investitori su se također obratili sudu u Njemačkoj, tražeći stotine miliona eura odštete za gubitke, piše Index.hr.