5 C
Sarajevo
03.12.2024

Mnogi sportski motori imaju fantastične performanse: Ovo je 10 najpouzdanijih među njima

Sportska auta su i danas najpoželjnija “klasa” za mnoge vozače, no nekada su bili mnogo popularniji nego danas i nudila ih je gotovo svaka marka. Jedini problem kod mnogih takvih modela bila je pouzdanost.

Motori bi često, što zbog konstrukcije, a što zbog načina vožnje, trajali mnogo kraće nego motori u drugim, “klasičnim automobilima”. Ipak, bilo je mnogo iznimka, koje su imale iznimno pouzdane motore, a deset najboljih donosimo u nastavku.

 

- OGLAS -
Izdržljivi sportski motori
 
Mercedes-Benz M113 55

Od 1998. do 2011. godine Mercedes je proizvodio jedan od najpouzdanijih motora koji su se ikada ugrađivali u sportski automobil. Motor ima V8 konfiguraciju, 5,4-litara, razvijao je 347 do 406 KS,a ugrađivao se u AMG 55 verzije raznih Mercedesovih modela. Uz redovno održavanje, ovaj motor može prijeći 300.000 kilometara bez ijednog problema. Mnogi vlasnici tvrde da je ovaj motor bolji od svog nasljednika, M156.

 

- Advertisement -

 

  
BMW B58

Za razliku od većine motora na ovom popisu, ovaj je relativno nov. Pojavio se 2015. godine kao zamjena za problematičan N55. Ima tri litre obujma i šest cilindra, a ovisno o verziji razvijao je ili još uvijek razvija 326 do 510 KS. Koristi ga i Toyota za Supru.

  

Toyota 2UR-GSE

Toyotini motori poznati su po tome što su “neuništivi” i bez problema mogu prijeći 500.000 kilometara i više. Ovo vrijedi i za 5-litreni atmosferski V8 koji pokreće modele kao što su Lexus LC500 i RC-F. Ovisno o varijanti razvija 421 do 481 KS.

 
  

Honda F20C

Kada se prije više od 20 godina pojavila Honda S2000, koja je iz dvije litre razvijala čak 240 KS bez ikakvog turba i to na 8600 okretaja, mnogi su bili skeptični može li taj motor izdržati dugo. Povijest je pokazala da itekako može. Mnogi motori su prelazili i više od 300.000 kilometara. Proizvodio se do 2009. godine u verzijama od 240 do 250 KS.

  

Nissan VQ37VHR

Motor VQ37VHR se koristio u Nissanu 370Z i 370Z Nismo. Riječ je o atmosferskom 3,7-litrenom V6 koji tvornički razvija 337 do 355 KS i vrti se do 7500 okretaja što mu očito ne smeta. Vrlo je kvalitetno konstruiran i bez problema prelazi 400.000 kilometara. Modeli od 2012. nadalje koristili su lanac umjesto remena što je dodatno poboljšalo izdržljivost i pouzdanost.

 

  

Toyota 2GR-FE

Još jedan Toyotin motor među najpouzdanijima. To je 3,5-litarski V6 ugrađen u široku paletu modela kako Toyote, tako i Lexusa, a može se naći i u aktualnim sportskim automobilima Lotusa i australskog proizvođača Bolwell. Prerađena verzija 2GR-FE korištena je za pogon trkaćih automobila Toyota Corolla u Super GT seriji. Stigao je 2005. godine, a još uvijek se proizvodi. Snaga mu je tijekom povijesti iznosila 274 do 318 KS u Toyotinim verzijama, a čak i više u verzijama Lotusa i drugih proizvođača.

  

Toyota 2JZ-GTE

Motor 2JZ smatra se jednim od najboljih Toyotinih motora ikada napravljenih. Postojao je u atmosferskim i turbo verzijama, obje sa šest cilindra, 2997 cm3 obujma i istom razinom pouzdanosti. Proizvodio se od 1991. do 2002 godine, a pokretao je, između ostalog, Toyotu Supru IV. Snaga se kretala između 230 i 324 KS.
 
 

Mazda SkyActiv-G PE-VPS

Za kraj odabira najpouzdanijih motora koje su koristili sportski automobili ostavili smo 2.0 SkyActiv-G iz Mazde. Ovaj četverocilindrični motor bio je prvi Mazdin SkyActiv motor, a trenutno pokreće aktualnu generaciju MX-5. Proizvodi se od 2012. godine i poznat je po velikoj pouzdanosti i visokoj razini učinkovitosti. Nije pretjerano snažan, ali njegovih 184 KS dovoljno je da se zabavite vozeći mali roadster.

  

Volkswagen EA888, 1.8 i 2.0

EA888 jedan je od najprodavanijih motora Volkswagen grupe. Koristi se još od 2007. godine u modelima Golfa GTI, ali i u raznim drugim sportskim Škodama, Seatima, Audijima. Ovisno o verziji kroz povijest je razvijao od 150 sve do 314 KS, iz obujma 1,8 i 2,0 litara.

 

  

 

Porsche boxer motor

Jedan od najpouzdanijih motora u sportskom automobilu razvio je Porsche. Slavni šestocilindrični bokser je marka više od šest desetljeća marka usavršavala kako bi postigla optimalne performanse. Osim u generaciji 996 ovaj motor je bio iznimno pouzdan.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA