Sportska auta su i danas najpoželjnija “klasa” za mnoge vozače, no nekada su bili mnogo popularniji nego danas i nudila ih je gotovo svaka marka. Jedini problem kod mnogih takvih modela bila je pouzdanost.
Motori bi često, što zbog konstrukcije, a što zbog načina vožnje, trajali mnogo kraće nego motori u drugim, “klasičnim automobilima”. Ipak, bilo je mnogo iznimka, koje su imale iznimno pouzdane motore, a deset najboljih donosimo u nastavku.
Od 1998. do 2011. godine Mercedes je proizvodio jedan od najpouzdanijih motora koji su se ikada ugrađivali u sportski automobil. Motor ima V8 konfiguraciju, 5,4-litara, razvijao je 347 do 406 KS,a ugrađivao se u AMG 55 verzije raznih Mercedesovih modela. Uz redovno održavanje, ovaj motor može prijeći 300.000 kilometara bez ijednog problema. Mnogi vlasnici tvrde da je ovaj motor bolji od svog nasljednika, M156.
Za razliku od većine motora na ovom popisu, ovaj je relativno nov. Pojavio se 2015. godine kao zamjena za problematičan N55. Ima tri litre obujma i šest cilindra, a ovisno o verziji razvijao je ili još uvijek razvija 326 do 510 KS. Koristi ga i Toyota za Supru.
Toyota 2UR-GSE
Toyotini motori poznati su po tome što su “neuništivi” i bez problema mogu prijeći 500.000 kilometara i više. Ovo vrijedi i za 5-litreni atmosferski V8 koji pokreće modele kao što su Lexus LC500 i RC-F. Ovisno o varijanti razvija 421 do 481 KS.
Honda F20C
Kada se prije više od 20 godina pojavila Honda S2000, koja je iz dvije litre razvijala čak 240 KS bez ikakvog turba i to na 8600 okretaja, mnogi su bili skeptični može li taj motor izdržati dugo. Povijest je pokazala da itekako može. Mnogi motori su prelazili i više od 300.000 kilometara. Proizvodio se do 2009. godine u verzijama od 240 do 250 KS.
Nissan VQ37VHR
Motor VQ37VHR se koristio u Nissanu 370Z i 370Z Nismo. Riječ je o atmosferskom 3,7-litrenom V6 koji tvornički razvija 337 do 355 KS i vrti se do 7500 okretaja što mu očito ne smeta. Vrlo je kvalitetno konstruiran i bez problema prelazi 400.000 kilometara. Modeli od 2012. nadalje koristili su lanac umjesto remena što je dodatno poboljšalo izdržljivost i pouzdanost.
Toyota 2GR-FE
Još jedan Toyotin motor među najpouzdanijima. To je 3,5-litarski V6 ugrađen u široku paletu modela kako Toyote, tako i Lexusa, a može se naći i u aktualnim sportskim automobilima Lotusa i australskog proizvođača Bolwell. Prerađena verzija 2GR-FE korištena je za pogon trkaćih automobila Toyota Corolla u Super GT seriji. Stigao je 2005. godine, a još uvijek se proizvodi. Snaga mu je tijekom povijesti iznosila 274 do 318 KS u Toyotinim verzijama, a čak i više u verzijama Lotusa i drugih proizvođača.
Toyota 2JZ-GTE
Mazda SkyActiv-G PE-VPS
Za kraj odabira najpouzdanijih motora koje su koristili sportski automobili ostavili smo 2.0 SkyActiv-G iz Mazde. Ovaj četverocilindrični motor bio je prvi Mazdin SkyActiv motor, a trenutno pokreće aktualnu generaciju MX-5. Proizvodi se od 2012. godine i poznat je po velikoj pouzdanosti i visokoj razini učinkovitosti. Nije pretjerano snažan, ali njegovih 184 KS dovoljno je da se zabavite vozeći mali roadster.
Volkswagen EA888, 1.8 i 2.0
EA888 jedan je od najprodavanijih motora Volkswagen grupe. Koristi se još od 2007. godine u modelima Golfa GTI, ali i u raznim drugim sportskim Škodama, Seatima, Audijima. Ovisno o verziji kroz povijest je razvijao od 150 sve do 314 KS, iz obujma 1,8 i 2,0 litara.
Porsche boxer motor
Jedan od najpouzdanijih motora u sportskom automobilu razvio je Porsche. Slavni šestocilindrični bokser je marka više od šest desetljeća marka usavršavala kako bi postigla optimalne performanse. Osim u generaciji 996 ovaj motor je bio iznimno pouzdan.