Volkswagen je dugo birao lokaciju za novu fabriku.
Svi se još dobro sjećamo velikih lobiranja kojima su pojedine države nastojale privući Volkswagen na svoje tlo. Ulaganjima većim od milijardu eura nadala se i Srbija, a na koncu je ipak pobijedila Turska. A onda je zbog vojnih operacija turske vojske u Siriji odluka zamrznuta na neodređeno vrijeme.
I onda stiže pandemija koronavirusa, koja je već u startu drastično smanjila prodaju novih automobila. Dovoljno da se u Volkswagenu predomisle i odustanu od izgradnje tvornice. Umjesto toga, novi Passat će nastaviti dijeliti proizvodne kapacitete sa Škodom.
AutoNews Europe izvještava kako je Volkswagenova odluka o odustajanju od izgradnje potaknuta negativnim ekonomskim kretanjima u regiji, i to posebno Istočnoj Europi i Srednjem istoku. Neimenovani turski dužnosnik je pak za Reuters izjavio kako odluka nije konačna, već se radi o odgodi odluke koja će naknadno biti opet razmotrena.
Podsjetimo, više od milijardu eura vrijedna tvornica trebala je godišnje proizvoditi 300.000 automobila, a zapošljavala bi 4000 radnika. Asortiman bi činila dva modela, VW Passat i Škoda Superb. Umjesto toga ovi će se modeli proizvoditi u Bratislavi u Slovačkoj. Naime, Passat se trenutno proizvodi u tvornici u Emdenu koja će uskoro prijeći na proizvodnju električnih automobila. Superb se pak proizvodi u češkim pogonima.
(Index.hr)