Mercedes je na svom YouTubeu odlučio prikazati video u kojem se prisjećaju legendarnog modela 300 SLR Uhlenhaut Coupe. Kako je ovaj automobil razvijen objasnio je jedan od zaposlenika muzeja Mercedesa, a priča kreće ovako: 1955. je godina, Mercedes dominira na utrkama automobila, osvaja 1. i 2. mjesto na kultnoj utrci Mille Miglia, a za volanom se nalaze legende Stirling Moss i Juan Manuel Fangio.
Kako poboljšati pobjednički bolid?
Kako napominje stručnjak iz Mercedesa, krenulo se u razvoj coupe verzije sa “gullwing” vratima. Coupe verzija bila bi puno pogodnija za nastupe na spomenutoj utrci budući da vozači ne bi ovisili o vremenskim (ne)prilikama. Ipak, u drugoj polovici 1955. godine, nakon velike nesreće na utrci 24 Sata Le Mansa u kojoj su 83 gledaocai vozač Pierre Bouillin izgubili život, Mercedes se na kraju sezone povlači iz motosporta.
- OGLAS -
To je značilo da dva razvijena 300 SLR Coupe modela nisu bila potrebna za daljnje takmičenje. Jedan od njih korišten je kao službeni automobil šefa trkaćeg odjela Mercedesa Rudolfa Uhlenhauta, pa je po tome ovaj primjerak i dobio ime 300 SLR Uhlenhaut Coupe. U Mercedesu ovaj model smatraju ultimativnim postignućem i neprocjenjivim automobilom.
Ipak, kada bi bio na prodaju, ljudi iz Mercedesa smatraju kako bi vjerojatno postao najskuplji automobil ikad – spominje se cifra veća od 100 milijuna eura! S maksimalnom brzinom od 290 km/h bio je najbrži automobil svog doba, a u Mercedesu ga uspoređuju s današnjim AMG hiperautomobilom (dakle, AMG Project One je danas ono što je ovaj model bio prije nešto više od 50 godina).
Legenda kaže da je Rudolf Uhlenhaut u njemu od Münchena do Stuttgarta (220 km) stigao za tek nešto više od sat vremena. Za spomenute performanse zaslužan je 3,0-litreni motor snage 302 KS. Više nego impresivno za automobil 50-ih godina prošlog stoljeća…Ovaj model i danas se može vidjeti na festivalima poput Goodwooda, no u Mercedesu pomno planiraju gdje će ga prikazati kako ne bi “izgubio” svoju ekskluzivnost.
Pogledajte video u kojem zaposlenik Mercedes muzeja detaljno objašnjava detalje ovog kultnog primjerka: