Nakon što su iz kompanije Rimac Automobili raspisali dizajnerski konkurs Rimac Design Challenge 2080 počeli su pristizati zaista originalni prijedlozi iz svih krajeva svijeta. Ovo je sigurno jedan od najzanimljivijih do sada.
Ovu dizajnersku studiju ponudio je dizajner Maximilian Schneider. Većina njegovih dizajna uključuje projekciju u budućnost koja bi se jednog dana mogla iskusiti. Neke od njegovih dizajnerskih vizija posebno ističu fokus na sigurnosnim karakteristikama, ali ovaj put Scalatan je fokusiran prije svega na brzinu.
Schneider je tako dizajnirao Scalatan uz pretpostavku da će do 2080. godine tehnologija toliko napredovati da će automobili koji se voze postati neka vrsta kolekcionarskih predmeta namijenjenih eliti. Njegova dodatna inspiracija bila je ideja da bi se automobil trebao s vremenom oblikovati prema vozačevom stilu kako bi pružio potpuno jedinstveno i lično iskustvo vožnje.
Da biste najbolje razumjeli ovaj koncept, treba znati da je zamišljeno da se sastoji od tri različita sloja, svaki sa svojom funkcionalnošću. Prvi sloj je baza, i to ne šasija nego aero-fin ploča koja se vidi na dnu Scalatana. Ova bi komponenta trebala puniti automobil tokom vožnje duž ceste i može se saviti kako bi promijenila silu potiska i pogona.
Drugi sloj Scalatana je kosturna šasija ili okvir. Ono što ovaj okvir čini tako posebnim nije to što je savršeno podešen da poboljša vaše iskustvo vožnje, već što je 3D štampan koristeći titanijum i karbon. Ovaj egzoskelet također krije još jedan važan sistem svakog električnog vozila, bateriju. Spojene u kostur, ćelije litijum-oksigena raštrkane su kako bi brže rasipale toplotu. Zamišljeno je da ove baterije koriste reakciju koja bi se trebala hraniti okolnim kisikom kako bi funkcionirale.
Treći i posljednji sloj je vanjska školjka. Ova izuzetno lagana nano- cijevasta školjka od karbon-grafena daje automobilu glatku vanjsku površinu koja izgleda kao jedna aerodinamična površina. Još jedan trik koji ova školjka može izvesti je holografsko projektovanje proširene stvarnosti za vozača.
Čak su i gume na Scalatanu posebne, pa su 3D odštampane pomoću titanijuma i grafita. Gume uključuju memorijske nanocijevi koje nude promjenjivu kontaktnu površinu guma.
Zanimljivo je da je Scalatan može prevesti do dvije osobe, koje sjede u redu kao što biste sjedili u borbenim avionima. Da bi se ušlo unutra prednji dio ovog Rimaca otvara se prema zadnjem dijelu izlažući čitav prednji okvir i pristup unutrašnjosti. Unutra je mrkli mrak sve dok se automobil i sistemi ne pokrenu.
(Klix.ba)