Izgleda da su dani kada su naši očevi, rođaci i komšije iz hobija održavali svoje automobile odbrojani. Savremni automobili su neprobojne tvrđave skupe elektronske opreme, pa jedan pogrešan potez može da izazove domino efekt događaja od kojih će svaki predstavljati još po jednu dodatnu stavku na računu kod majstora.
Ako je vaš ljubimac opremljen ksenonskim svjetlima, ona rade pod naponom od čak 20.000 volti pa je čeprkanje po njima opasno.
Čak i promjena akumulatora kod nekih automobila može za rezultat da ima potrebu za reprogramiranjem prozora i elektronskog daljinskog ključa, bez koga je pokretanje motora nemoguće.
A ako želite da promijenite običnu sijalicu prednjeg fara, nerijetko ćete morati da posegnete za uputstvom za upotrebu, naoružate se strpljenjem i uklonite nekoliko dijelova prije nego što do nje dođete.
Cilj svega toga je da vas demotiviše i natjera da servisima obezbijedite dodatni posao. Posljednja direktiva EU naglašava da promjena sijalica ne smije da bude komplikovana. To je, međutim, siva zona – jer, šta to znači “ne smije da bude”.
Ono što na današnjim automobilima možete da promijenite su filteri za vazduh, enterijer i filter za ulje. Možete i da dodate ulje, antifriz i tečnost za pranje stakala.
Ali, čak ni sa promjenom guma stvari nisu tako jednostavne.
Ako su gume opremljene pasivnim sistemom za nadgledanje pritiska (koji mjeri brzinu okretanja točkova preko ABS sistema), onda možete sami da se bavite njihovom zamjenom.
Međutim, ako su u točkove ugrađeno aktivni sistemi (posebni senzori u svakoj gumi), poslije promene guma u sopstenoj režiji vrlo je vjerovatno da će oni prestati da rade.