• Razvijena direktno iz aktivnosti u svjetskom reliju, uz Tommi Mäkinen Racing
• Drugi globalni GR proizvod i homologacijski model za buduće WRC aktivnosti
• Novi 1,6-litarski trocilindrični turbo motor isporučuje 261 KS/192 kW
• Jedinstvena, aerodinamična i laka konstrukcija karoserije; Odnos snaga-težina je samo 4,9 kg/KS
• Novi laki GR-FOUR sistem pogona na sva četiri točka, za izvanredne performanse u svim uslovima vožnje
Pozicioniran na vrhu najnovije game Yarisa, GR Yaris je jedinstven model koji sadrži najbolje od dizajna i inženjerskih vještina TOYOTA GAZOO Racing i Tommi Mäkinen Racing, Toyotinog partnera u WRC.
Pored ponude zvaničnog homologacijskog modela za razvoj sljedećeg Yaris WRC automobila, takođe posjeduje sve osobine potrebne vlasnicima koji žele da se uspješno takmiče u lokalnim reli šampionatima.
Planiran za tržište u drugoj polovini 2020, sljediće GR Supru kao Toyotin drugi globalni GR model.
Predstavljajući GR Yaris na 2020 Tokyo Auto Salonu, predsjednik GAZOO Racinga, Shigeki Tomoyama izjavio je: “Jedan od vidova posvećenosti TOYOTA GAZOO Racinga je da koristi auto-sport da unaprijedi svoje znanje i osoblje, s ciljem da na tržište lansira sportske automobile svjetske klase. Dok je nova GR Supra sportski automobil, razvijen kroz trke na pistama, GR Yaris je razvijen našim učešćem u relijima – nešto što su naši fanovi dugo čekali”.
Svaki aspekt ovog automobila ima fokus na performanse: potpuno nova platforma i motor, novi sistem oslanjanja, laka konstrukcija, aerodinamičan dizajn i novi GR-FOUR sistem stalnog pogona na sva četiri točka.
Velike snage i male težine, posjeduje sve karakteristike potrebne za uspjeh na takmičenjima i uzbudljive performanse kao najnoviji proizvod za vožnju po putevima.
Novi GR Yaris je Toyotin prvi originalni sportski automobil s pogonom na sva četiri točka i Toyotin prvi homologacijski model za Svjetski reli šampionat od okončanja proizvodnje modela Celica GT-FOUR 1999.
Kroz dvije generacije i tri modela, Celica GT-FOUR bila je učesnik Toyotinih najuspješnijih WRC kampanja, tokom zlatnog doba u reli takmičenju, kada je kompaniji donijela 30 pobjeda u reliju, četiri šampionske titule vozačima i jednu proizvođaču.
Po uzoru na svog slavnog prethodnika i njegovu tehnologiju pogona na sva četiri točka, GR Yaris posjeduje GR-FOUR logo na zadnjim vratima.
Kao homologacijski model, GR Yaris će doprinijeti razvoju novog takmičarskog automobila za WRC kampanju TOYOTA GAZOO Racing World Rally tima.
Od povratka u šampionat 2017, Toyota je pobijedila i u konkurenciji proizvođača 2018. i u konkurenciji vozača 2019, s Ottom Tänakom.
Prioriteti za razvoj
Tim dizajnera i inženjera u Tommi Mäkinen Racingu, specijalizovanih za WRC, fokusiran je na usavršavanje aerodinamike, raspodjelu mase i smanjenje težine novog automobila – tri kvaliteta koja su najvažnija za dostizanje najboljih performansi i vrhunskog ponašanja u vožnji.
Spuštena linija krova unaprijedila je sposobnost ovog automobila da se probija kroz vazduh, dok su pozicioniranje novog 1,6 turbo motora unazad, prema sredini automobila, i smještanje akumulatora u područje prtljažnika doprinijeli boljem balansu šasije u cilju poboljšanog upravljanja, stabilnosti i reakcije vozila.
Karoserija s troja vrata napravljena je od lakih materijala, uključujući i polimer od karbonskih vlakana i aluminijum, za impresivan odnos snage i mase, dok nova platforma donosi širi zadnji dio i novi sistem zadnjeg oslanjanja s dvostrukom viljuškom.
Tim je takođe ugradio ojačanja ispod bočnih nosača, da maksimalno iskoristi potencijal performansi sistema oslanjanja.
Da bi bili sigurni da planovi funkcionišu u praksi, GR Yaris su testirali profesionalni vozači trkačkih i reli automobila, tokom razvojnog programa.
Jedinstven dizajn
Iako se novi GR Yaris nalazi na vrhu najnovije palete Yarisa, posjeduje jedinstven dizajn, uz karoseriju s troja vrata i krov spušten 91 mm, tako da kreira siluetu kupea. Vrata bez okvira takođe doprinose izgledu kupea.
Sprijeda, dizajn rešetaka i spojler izražavaju autentičan GR status automobila, dok nazad, veliki razmak između točkova i mišićavi blatobrani omogućavaju instalaciju 18-inčnih alu-naplataka.
Potpuno novi 1,6-litarski turbo motor
Motor GR Yarisa je potpuno nova trocilindrična jedinica s turbo punjenjem, koja je ojačana auto-sport tehnologijama da bi se maksimalizovale performanse, uključujući “multi-oil jet” hlađenje klipa, izduvne ventile velikog prečnika i dodatno mašinski obrađen usisni otvor.
Iz zapremine od 1.618 cm3 proizvodi maksimalnih 261 DIN KS/192 kW i 360 Nm obrtnog momenta.
Kompaktan i lak, DOHC 12-ventilski turbo motor uparen je sa šestostepenim manuelnim mjenjačem, projektovanim za velike obrtne momente.
Odnos snage i težine
Postići dobar odnos snage i mase bio je ključni zadatak koji je pomogao da se ispune kriterijumi za vrhunske performanse GR Yarisa.
Karoserija je konstruisana uglavnom od lakih materijala, uključujući novi polimer od karbonskih vlakana za krov koji može da se oblikuje pod pritiskom.
Aluminijum je korišćen za haubu i vrata. Kao rezultat, GR Yaris ima snagu C-segmentnog sportskog hečbeka, a masu vozila B-segmenta (1.280 kg).
Njegov odnos snage i mase od samo 4,9 kg po DIN KS doprinosi ubrzanju 0-100 km/h za manje od 5,5 sekundi i elektronski ograničenoj maksimalnoj brzini od 230 km/h!
Novi sistem pogona na sva četiri točka
Performanse GR Yarisa ojačane su novim GR-FOUR sistemom pogona na sva četiri točka, razvijenim da optimizuje snagu u vožnji na svakom točku, istovremeno jednostavnim i laganim.
Raspodjelom obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine upravlja visokoosjetljiva spojnica. Kao opciju u vidu paketa Circuit-Pack (detaljnije u daljem tekstu) dva Torsen diferencijala s ograničenim proklizavanjem kontrolišu raspodjelu između točkova na lijevoj i desnoj strani, da bi omogućili prirodnu i direktnu kontrolu automobila.
Ovaj genijalni sistem koristi blago različite prenosne odnose za prednju i zadnju osovinu i omogućava potencijalni opseg balansa obrtnog momenta naprijed/nazad u proporcijama od 100:0 (pun prednji pogon) do 0:100 (pun zadnji pogon).
Ova fleksibilnost predstavlja značajnu prednost u odnosu na AWD “na zahtjev” koji koriste dvostruko kvačilo ili stalne sisteme pogona na sva četiri točka s centralnim diferencijalom. GR FOUR sistem je takođe značajno lakši.
Vozač može da podešava performanse prilikom vožnje pogonom na sva četiri točka prema svom izboru ili situaciji prilikom vožnje, koristeći prekidač za izbor 4WD moda.
U Normal modu osnovna raspodela obrtnog momenta na prednju/zadnju osovinu je 60:40; u Sport modu balans se prenosi na zadnju osovinu, uz odnos raspodjele 30:70, da bi postigli kvalitet koji je zabavan za vožnju na neasfaltiranim putevima i trkačkim stazama; a u Track modu osnovna vrijednost je 50:50 za brzu, takmičarsku vožnju po trkačkim pistama ili na specijalnim ispitima.
U svakom modu balans obrtnog momenta automatski će se podešavati reakcijom na zahteve od strane vozača, ponašanje vozila i uslove na putu ili trkačkoj stazi.
Namjenska platforma i suspenzija
GR Yaris posjeduje novu, specijalno kreiranu platformu koja kombinuje prednji kraj Toyotine GA-B platforme – koja će imati svoj debi u potpuno novom modelu Yarisa 2020 – sa zadnjim krajem GA-C platforme.
Ovo omogućava novi dizajn sistema oslanjanja i instalaciju GR-FOUR all-wheel drive sistema, i takođe doprinosi odličnoj stabilnosti i upravljanju vozilom.
Dok standardni novi Yaris koristi zadnje torzione grede, GR Yaris ima dvostruku viljušku, sa svakim elementom optimizovanim za visoke performanse. MacPherson sistem oslanjanja koristi se naprijed.
Kočioni sistem
Kočioni sistem sadrži velike prednje diskove, prečnika 356 mm, sa žljebovima i četvoroklipnim čeljustima, projektovanim da se nose s rigoroznim zahtjevima vožnje po trkačkim stazama za velike brzine i posebnim dionicama uz kapacitet za velike temperature.
Circuit Pack
Korisnici mogu da unaprijede svoj GR Yaris opcionalnim paketom Circuit Pack.
On podrazumijeva Torsen diferencijal s povećanim unutrašnjim otporom i na prednjoj i na zadnjoj osovini, sistem oslanjanja dorađen za trkačke piste i 18-inčne kovane aluminijumske naplatke s pneumaticima Michelin Pilot Sport 4s 225/40R18.
Da bi doprinijela ispunjenju ciljeva za vrhunske performanse GR Yarisa, Toyota je izgradila novi proizvodni pogon u svojoj fabrici u Motomačiju, s linijom namijenjenom za proizvodnju GR sportskih automobila.
Umjesto tradicionalnog sistema traka, linije za proizvodnju karoserija i dodatne linije sačinjavaju mnoštvo različitih prostorija, povezanih automatski navođenim vozilima.
Proizvodnja svakog vozila zahtjeva veliki broj ručnih procesa, za koje Toyota unajmljuje specijalni tim sastavljen od veoma iskusnih radnika
Fabrički dizajn i talenti radne snage omogućavaju sastavljanje visoko-krutih karoserija vozila, uz vrhunsku preciznost, do nivoa koji su teški za dostizanje kod standardnih proizvodnih linija.
Uz svoje nove proizvodne metode, GR postrojenje može da dostigne proizvodnju više tipova ili maloserijsku proizvodnju, uz beskompromisnu produktivnost.