U periodu od januara do novembra tekuće godine u Njemačkoj je prodato više od 2.394.500 automobila, što predstavlja pad 8,1 odsto naspram istog perioda prošle godine.
S obzirom na prošlogodišnje efekte pandemije virusa korona i raznih karantina na prodaju vozila, slobodno se može ocijeniti da je 2021. bila vrlo loša za automobilsko tržište u Njemačkoj.
Volkswagen i dalje vodi glavnu riječ u domicilu sa više od 451.000 registracija. No, i brend iz Volfzburga ima problema da stigne do kupaca, te su “u minusu” od tri odsto .
Na drugom mjestu je BMW sa blizu 205.640 isporučenih jedinica i takođe padom od četiri odsto. Trećeplasirani Mercedes došao je do 204.345 potrošača uz vrlo izražen manjak od čak 25 odsto.
Audi je upisao 167.629 prodatih automobila (-13,7 odsto), a iza njega je Opel sa više od 147.000 dostavljenih primjeraka i rastom od 12,6 odsto.
Slede Škoda (135.857, -16,2 odsto), zatim Seat (101.852, -2,2 odsto), i Ford koji je pronašao put do 117.409 kupaca, što je za 33,4 odsto slabije nego lani.
Gotovo svi veći proizvođači upisali su pad prodaje, ali postoji nekolicina izuzetaka. Tako je Tesla upisao 33.052 registracija uz plus od 151,4 odsto. I Suzuki je imao bolji plasman nego prethodne godine sa 23.350 isporuka (+15,5 odsto).
Boljim rezultatom može se pohvaliti i Smart (21.810, +68,1 odsto), kao i Polestar (2.162, +209,3 odsto). Porsche je uz 25.166 prodatih četvorotočkaša ostvario rast od 7,1 odsto na njemačkom tržištu.
Dobrim rezultatima mogu se ponositi i južnokorejski brendovi. Kia je došla do skoro 61.000 kupaca (+3,5 odsto), dok je Hyundaijeva prodaja porasla za 5,8 odsto na 97.692 registracije, prenosi AutoRepublika.