Koliko je Volkswagen ID.3 važan za cijelu budućnost proizvođača iz Wolfsburga najbolje ilustrira činjenica da je Golf osme generacije kasnio s predstavljanjem nekoliko mjeseci.
Naime, sve inženjerske snage bile su angažirane na dovršavanju pokretača električne revolucije. Premda je Golf već desetljećima ključan model, uprava Volkswagena odlučila ga je ostaviti po strani i dovršiti tek nakon premijere ID.3. Time su konačno jednom zauvijek zatvorena vrata skandalozne afere Dieselgate te je otvoren potpuno novi list. Jurgen Stackmann, član Uprave VW-a na pretpremijeri modela ID.3 1ST na eventu DRIVE u Berlinu kazao je – ‘Danas je početak nove ere u Volkswagenu, kompaniji koja želi biti predvodnik ekologije i posve čistih vozila. Cilj nam je Planet ostaviti netaknut djeci i unucima.’
Time su svijetu jasno dali do znanja da ulaganjem od devet milijardi eura u čiste tehnologije žele postati predvodnikom ekološke revolucije u automobilskoj industriji. Obzirom na financijsku snagu Volkswagena sasvim je jasno kako će tvornica u Zwickau u vrlo kratkom vremenu postati najvećom proizvodnom linijom električnih vozila na svijetu. Svi mediji koji su pratili rezervacije u prvom danu odmah su povukli paralelu s Teslom, koja strelovit rast može zahvaliti upravo proizvodnjom za poznatog kupca, premda su kasnije imali problema s rokovima isporuke.
Manje je poznato kako su se tom metodom davno naručivali i prodavali automobili iza Željezne zavjese, a tako i u nekadašnjoj Jugoslaviji. Čak devet milijardi eura uloženo je u električnu revoluciju Volkswagena koja bi trebala rezultirati s čak 20 novih modela na struju do 2025. godine.
GENI SPORTAŠA
Kad se zagrebe ispod lima jedino se može zaključiti kako ID.3 koristi uistinu napredna tehnološka rješenja. Uz baterijski paket kapaciteta 58 kWh, koji se na brzom punjaču snage 100 kW može napuniti od 5 do 80 % za svega 35 minuta, te elektromotor sa 150 kW snage uistinu ima u izobilju. Uostalom ID.3 raspolaže sa 204 KS, što je tek 10 posto manje od kapaciteta Golfa GTI. Stoga ne treba čuditi da i uz masu od 1719 kilograma do 100 km/h stiže već za 7,3 sekundi, dok je najveća brzina, zbog ograničenja potrošnje baterije, ograničena na 160 km/h.
Bez tog ograničenja s lakoćom bi pojurio i više od 200 km/h. Uz prosječnu potrošnju, prema WLTP-u, od 14,5 do 15,5 kWh/100 km, doseg u prospektu iznosi 420 kilometara, a u praksi ga se može lijepo i dinamično voziti s autonomijom od oko 350 km. Dakle, riječ je o potpuno funkcionalnom automobilu, koji je spreman ispuniti sve obiteljske potrebe. Uz pomnije planiranje puta niti odlazak na more nije bauk, samo treba ukalkulirati stajanje od sat vremena.
KOMFOR D-SEGMENTA
Kad se električno automobil konstruira od nule mogućnosti su goleme. Modularna platforma MEB, razvijena isključivo za modele obitelji ID, nudi komfor Passata u gabaritima Golfa. Time najviše profitiraju putnici straga. Uz dužinu od 426,1 cm međuosovinski razmak rastegnut je na odličnih 277 cm pa prostora u unutrašnjosti ima iznad svih očekivanja.
Dobar dojam upotpunjava i prtljažnik obujmom od 385 litara, koji se preklapanjem sjedala može povećati na 1267 l. Kokpit futurističkog dizajna donosi digitalnu ploču s instrumentima i ekran infotainment sustava na vrhu središnje konzole promjera 10 inča. Broj prekidača sveden je na minimum, a svim sustavima upravlja se preko dodirnog ekrana ili prekidača na volanu. Head-up prikaz svih parametara važnih za vožnju povećava sigurnost, a ukoliko ipak nešto krene po zlu, tu je sva sila sustava aktivne i pasivne sigurnosti. Brojnim funkcijama u automobilu može se upravljati i glasom, a središnji ekran u realnom vremenu prikazuje sve relevantne informacije o funkcioniranju električnog pogonskog sklopa i stanju baterije.
CIJENA NAJVEĆI PROBLEM
Prema svemu dosad viđenom Volkswagen ID.3 ima pregršt aduta za tržišnu utakmicu. No, na tržištu slabije kupovne moći, poput našeg, cijena postaje problem. Čak i u slučaju da se uspije dobiti 70.000 kuna poticaja za kupnju električnog automobila putem ekološkog fonda, cijena koju je potrebno platiti za najjeftiniju izvedbu u cjeniku iznosi gotovo 220.000 kuna.
To je ipak nedohvatljivo mnogima koje je ID.3 osvojio na prvi pogled. ID.3 ima sve potrebne adute za tržišni uspjeh sa stajališta tehnike i funkcionalnosti, ali s ekonomskog stajališta posao neće biti nimalo lagan uz paprene cijene, jer bazni model košta 289.743, a najopremljeniji nevjerojatnih 357.379 kuna
VOLKSWAGEN ID.4
Kompaktni električni SUV ID.4 u svoju je avanturu prvotno krenuo na tržištu SAD-a. Bazira se na istoj platformi MEB, a ispod lima se također nalazi elektromotor snage 150 kW (204 KS). Jedina opipljiva razlika je u baterijskom paketu koji u njegovom slučaju ima kapacitet 82 kWh. Već sredinom 2021. krenut će prodaja i na tržištima EU, a ponuda će biti obogaćena izvedbom sa 222 kW (302 KS) te pogonom na sve kotače.
Volkswagen ID Space Vizzion Concept
Koncept električnog sportskog karavana najavljuje model koji bi na tržište trebao stići kroz dvije godine. Uz bateriju od 82 kWh te elektromotore snage 275 i 355 KS do stotke će sprintati za oko 5 sekundi, a doseg će mu biti najmanje 590 kilometara
Volkswagen ID Roomzz Concept
Čistokrvni električni SUV bio je glavnom zvijezdom salona automobila u Šangaju 2019. godine. Naglasak stavlja na komfor i funkcionalnost. Ima pogon na sve kotače, elektromotor razvija 225 kW (306 KS), do stotke ubrzava za 6,6 s, najveća brzina je 180 km/h, a doseg s baterijom od 82 kWh iznosi 450 kilometara
Volkswagen ID Buggy Concept
Koktel dizajnerske filozofije 60-ih i suvremene tehnologije privukao je pažnju javnosti prilikom premijere na salonu automobila u Ženevi 2019. godine. Elektromotor raspolaže sa 150 kW (204 KS), a baterijski paket kapaciteta 62 kWh omogućava autonomiju od 450 km.
Volkswagen ID Vizzion Concept
Na premijeri 2018. godine u Ženevi najavili su predstavljanje proizvodne izvedbe krajem 2020. godine, ali zbog pandemije COVID-19 projekt je pao u drugi plan. No, do sredine 2021. godine sigurno će ugledati svjetla pozornice. Radi se o odgovoru na Tesla Model S. Golema limuzina kupce će mamiti spregom komfora i luksuza. Prednje kotače pogoni elektromotor sa 75 kW, a stražnje sa 150 kW.
Volkswagen ID R Pikes Peak
Koliko je Nijemcima važna električna revolucija najbolje dokazuje trkaći bolid na struju, stvoren samo kako bi nastupio na legendarnoj utrci Pikes Peak. Romain Dumas bio je toliko nadmoćan na utrci da nije samo srušio rekord u klasi električnih vozila nego je apsolutni rekord, koji je postavio Sebastien Loeb 2013. godine, potukao za nevjerojatnih 16 sekundi.