Nikada se ne zna kada ćete biti primorani upotrijebiti rezervnu gumu na vašem automobilu. Budući da kod većine vozila najčešće stoji skrivena u prtljažniku, njeno stanje je vozaču uglavnom nepoznato. Čak i u situaciji kada je rezervna guma montirana s vanjske strane prtljažnika.
Svaki pneumatik na vozilu vremenom gubi tlak uslijed toga što zrak prodire kroz sloj gume (isto vrijedi i kod guma punjenih dušikom), uzrokujući da tlak u njemu pada. Ako je rezervna guma godinama stajala zapostavljena u prtljažniku, najvjerojatniji scenarij je da se u dobroj mjeri ispumpala, te da stoga ne može podnijeti teret koji joj vožnja u hitnoj situaciji nameće.
Tlak u rezervnoj gumi
Za razliku od četiri regularne gume, rezervna guma bi uobičajeno trebala biti napumpana pod većim tlakom koji iznosi i do 4 bara, dok bi niži tlak mogao dovesti do oštećenja kotača. Čak i propisno napumpana rezervna guma privremeno je rješenje za udaljenosti koje nisu duže od 150 kilometara, pri brzinama koje ne prelaze 80 km/h.
Prilikom sezonske zamjene pneumatika, odnosno provjere njihove izbalansiranosti, bilo bi poželjno zatražiti od vulkanizera da provjeri i tlak u rezervnoj gumi, barem dvaput godišnje.
Posebna briga za rezervne gume koje su montirane izvana