Bh. aerodromi očekuju rekordnu sezonu, posebice u Sarajevu gdje će preko ljeta biti dostupni letovi za čak 30 odredišta. Da nije sve baš sjajno govore podaci iz Tuzle, ali i Banje Luke.
Tekuća godina bi, sudeći prema najavama, mogla da bude nova rekordna za Međunarodni aerodrom Sarajevo. Putnici koji lete iz glavnog bh. grada, tokom ljetne sezone na raspolaganju će imati više od 30 redovnih i čarter aviokompanija, čime će glavni bh. grad biti povezan sa isto toliko destinacija.
Svako u skladu sa svojim mogućnostima. Neko putuje više, neko manje, neko nikako. No, saglasni su građani Sarajeva – ponuda bi mogla biti i bolja.
Ryanair će, kako je i ranije najavljeno, od aprila pokrenuti letove iz Sarajeva prema Milanu, Briselu, Geteborgu, Memmingenu, Londonu, a od jula i prema Solunu. Još jednu direktnu liniju za Grčku, i to Atinu, uvodi i Aegean Airlines. Od evropskih država, moći će se i do Osla, Stockholma, Varšave… Sunexpress je pokrenuo redovnu avioliniju prema Antaliji, a uskoro će i prema Izmiru, Bodrumu. Abu Dhabiju, Dohi, Rijadu, ali i Kuvajtu.
“Mi i dalje nastavljamo kontinuirane pregovore sa aviokompanijama, kako bi uspostavili nove rute koje će učiniti Sarajevo i Bosnu i Hercegovinu još atraktivnijim i dostupnijim turističkim destinacijama”, kazali su iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Ponudu će obnoviti i tuzlanski aerodrom, koji putem turskog prevoznika Tailwind 22. juna pokreće sezonsku liniju prema Antaliji, čime će Tuzla ove ove, u odnosu na prethodnu godinu, pojačati broj letova prema ovoj destinaciji.
“Četiri puta sedmično će se moći putovati iz Tuzle, od juna, skoro do kraja septembra, do Antalije – utorkom, četvrtkom, petkom i subotom i to je velika prilika za naše građane, ljude koji planiraju da idu na ljetovanje tamo. To je dobro, to je znatno povećanje obima putnika”, kazao je Dževad Haličević. direktor Aerodroma Tuzla.
Hoće li to, međutim, nadoknaditi gubitak koji je nastao povlačenjem grčke aviokompanije krajem prošlog mjeseca, a time i ranijim obustavama letova prema nekoliko evropskih destinacija, uključujući i danski Esbjerg, gdje živi veliki broj bh. dijaspore?
“Jedini i osnovni razlog bio je jako slabo punjenje, što nije bilo ekonomski održivo dugoročno. Trenutno je stalo, ali mi radimo i pregovaramo sa drugim prevoznicima, zainteresovanim da lete na te destinacije”, dodaje Halilčević.
“Tuzla bi mogla poraditi više na čarterima i prema grčkim ostrvima, ali i Tunisu i Egiptu. Ali, to je možda neka dalja budućnost. Kako god, ovo nije dobro. Činjenica je da će Tuzla imati svega oko 12 letova, umjesto 48, odnosno 50, zajedno s tim čarterima, a to znači bitno manje putnika”, kazao je Alen Šćuric, stručnjak za civilnu avijaciju.
Wizz Air će od narednog mjeseca smanjiti i broj letova iz Banjaluke za Bazel, pa će tako avioni s ovog aerodroma ka ovoj destinaciji letjeti dva, umjesto tri puta nedjeljno. Predviđanja stručnjaka pokazuju da će tokom aprila putnici na raspolaganju imati četiri sedmična leta na dvije linije sa ovog mjesta, dok je prošle godine imao 12 sedmičnih letova na pet linija, piše N1.