30 C
Sarajevo
14.07.2025

BMW Serije 3: Kako je evoluirao najuspješniji model marke kroz 50 godina postojanja

BMW-ova “Trojka”, najprodavaniji model u historiji brenda, ove godine slavi 50. rođendan. Od predstavljanja 1975. godine, kroz sedam generacija, proizvedena je u “tiražu” od gotovo 20 miliona jedinica širom svijeta.

Kroz sedam generacija ovaj legendarni model ostao je simbol sportske elegancije, napretka i uspjeha. Svaka generacija je sa sobom donosila neke inovacije, a kroz sedam generacija, Serija 3 je evoluirala od kompaktne sportske limuzine do tehnološki naprednog i svestranog modela koji nudi spoj dinamike, udobnosti i prestiža.

I danas ostaje ključni stub BMW-ove ponude i simbol vozačkog užitka. Kako je tekla evolucija bavarskog najvažnijeg modela tokom pet decenija?

- OGLAS -

1. Model E21 (1975-1983)

  • Snaga: 75 – 143 KS
  • Broj prodatih primjeraka: 1,3+ miliona

Prva generacija, poznata kao E21, naslijedila je Seriju 02 i predstavljala novi smjer za BMW, s fokusom na sportske limuzine kompaktnih dimenzija. Međutim, debitant Serije 3, dostupan isključivo u verziji s dvoja vrata, brzo je postao popularan zahvaljujući dinamičnim voznim osobinama i zadnjem pogonu.

- Advertisement -

Bio je prepoznatljiv po karakterističnom prednjem kraju s jednim parom okruglih svjetala, odnosno po dva para kod skupljih verzija. Prva BMW Trojka prodata je u više od 1,3 miliona jedinica.

2. Model E30 (1982-1994)

  • Snaga: 90 – 238 KS
  • Broj prodatih primjeraka: 2,3+ miliona

U drugoj generaciji uvedeni su prvi modeli s četvero vrata i karavanska Touringa verzija. Također, E30 je bio prva Serija 3 s dizel motorom i opcionalnim pogonom na sve točkove (325ix). U nizu poboljšanja u odnosu na prvu seriju, E30 je između ostalog donio 35 milimetara šire osovine i 30 kilograma nižu masu praznog vozila.

Legendarna “Kockica” na našim prostorima bila je i ostala privlačna ljubiteljima prerada. Takođe, prvi M3 rođen je upravo iz E30 generacije. Druga generacija je bila daleko uspješnija od prve, jer je prodata u više od 2,3 miliona primjeraka.

3. Model E36 (1990-2000)

  • Snaga: 99 – 321 KS
  • Broj prodatih primjeraka: 2,7+ miliona

Treća generacija uvela je znatno zaobljeniji dizajn i poboljšanu aerodinamiku. Derivati poput Coupea i Compact verzije proširili su ponudu. E36 se isticao naprednijim ovjesom i rafiniranijim voznim svojstvima. S trećom generacijom Serije 3, ABS je postao standardan, zajedno sa servo upravljačem.

Kao opcija, kupci su mogli odabrati novi sistem automatske kontrole stabilnosti, kao i sistem protiv proklizavanja. Sve to je kulminiralo prodajom većom od 2,7 miliona jedinica za 10 dugih godina koliko je E36 proveo na tržištu.

4. Model E46 (1997-2006)

  • Snaga: 105 – 360 KS
  • Broj prodatih primjeraka: 3,2+ miliona

Jedna od najpopularnijih generacija s modernijim dizajnom i vrhunskom voznom dinamikom. E46 M3, s atmosferskim rednim šestakom, i danas je tražen model među entuzijastima. Uprkos većim dimenzijama, BMW serije 3 E46 je izgubio na težini zbog većeg prisustva aluminija.

Kao standardnu opremu, ova generacija je dobila multifunkcionalni volan, ASC+T sistem, kao i sistem dinamičke kontrole stabilnosti. Na kraju produkcije, E46 je prodat u više od 3,2 miliona primjeraka.

5. Model E90 (2005-2013)

  • Snaga: 122 – 450 KS
  • Broj prodatih primjeraka: 3,1+ miliona

Ova generacija donosi sve više tehnologije, ali i veću masu. Bila je dostupna kao limuzina, karavan, coupe i kabriolet. Vrh ponude bio je M3 s V8 motorom, prvi i posljednji put u Seriji 3.

Ova generacija je predstavila nekoliko novih sistema pomoći, kao što su Start-Stop, indikator za optimalnu promjenu brzina, rekuperacija energije tokom kočenja, dinamička kontrola proklizavanja i sistem za sušenje kočnica. Prodato je više od 3,1 miliona primjeraka ove generacije.

6. Model F30 (2011-2018)

  • Snaga: 116 – 460 KS
  • Broj prodatih primjeraka: 2,6+ miliona

Ovo je prva Serija 3 sa serijski dostupnim turbo motorima u cijeloj gami. Također, S F30 uvedena je Gran Turismo verzija (F34) s praktičnijim prtljažnikom. Dizajn je bio sofisticiraniji, a tehnologija naprednija.

Ova generacija je prvi put ponudila 8-brzinski mjenjač, kao i druge nove tehnologije kao što su: automatsko otvaranje vrata prtljažnika, informacije o saobraćaju u realnom vremenu, aktivna zaštita i automatski poziv u nuždi s detekcijom lokacije. Svi benzinski i dizel motori su imali TwinPower Turbo tehnologiju. S F30 lansirana je i prva hibridna verzija Serije 3 – ActiveHybrid sa 340 KS. Prodato ih je oko 2,6 milona.

7. Model G20 (2018 – danas)

  • Snaga: 150 – 530 KS
  • Broj prodatih primjeraka: 2,5+ miliona

Aktuelna generacija donosi digitalizovanu unutrašnjost i hibridne pogone s M verzijom od čak 530 “konja” na čelu. Sportska dinamika i dalje ostaje ključni adut, dok verzija Touring i dalje nudi praktičnost uz stil. Po prvi put, BMW serije 3 dobio je niz novih tehnologija, kao što su digitalna instrument tabla od 12,3 inča i centralni displej od 10,25 inča koji je sada prikazivao operativni sistem BMW OS 7.0.

Predstavljen je i inteligentni lični asistent, kao i nekoliko aktivnih sigurnosnih sistema, kao što su upozorenje na sudar sa funkcijom kočenja i upozorenje na napuštanje trake kao standard. Sredinom godine BMW brojke su pokazale 2,5 miliona prodatih jedinica, a s obzirom da se još prodaje finalni tiraž će biti još veći.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA