21 C
Sarajevo
19.08.2025

Evo zašto nije dobro voziti automobil na rezervi: Posljedice mogu biti mnogo skuplje nego što mislite

Voziti na rezervi može djelovati bezopasno kada vam se žuri ili mislite da „imate još za desetak kilometara“, ali ta navika može ozbiljno oštetiti automobil

Većina savremenih vozila šalje upozorenje da je nivo goriva nizak kada preostane oko 5 do 10 litara, ali to ne znači da ste sigurni da možete nastaviti vožnju još sat vremena.

Voziti na rezervi može djelovati bezopasno kada vam se žuri ili mislite da „imate još za desetak kilometara“, ali ta navika može ozbiljno oštetiti automobil. I ne samo da rizikujete da ostanete nasred puta, posljedice mogu biti mnogo skuplje nego što izgleda na prvi pogled.

Niske rezerve, visoki troškovi

Kada se upali lampica za rezervu, gorivo u rezervoaru više ne dolazi do motora pod idealnim pritiskom, a pumpa za gorivo počinje da vuče ne samo tečnost, već i prljavštinu, talog i potencijalno vlagu sa dna rezervoara.

- OGLAS -

Vremenom, ta prljavština može začepiti filtere, oštetiti pumpu, pa čak dovesti do nepravilnog sagorijevanja u motoru. Kod dizel motora situacija je još ozbiljnija – prisustvo vazduha u sistemu zbog praznog rezervoara može izazvati kvar koji zahtijeva odlazak u servis i dodatno odzračivanje sistema.

Rizik koji ne vrijedi par litara

Mnogi vozači voze „na rezervi“ iz navike, računajući da je to dovoljno za gradske gužve, kratke relacije ili dok „ne svrate do pumpe“. Međutim, nepredviđene situacije – zastoje u saobraćaju, gužve na autoputu, zatvoren put ili jednostavno zaborav – znatno povećavaju rizik od ostajanja bez goriva. Kada se to desi, ne samo da možete blokirati saobraćaj, već možete i dobiti kaznu.

- Advertisement -

U zimskim uslovima problem postaje još veći. Sa malo goriva u rezervoaru povećava se rizik od kondenzacije, odnosno stvaranja vlage u sistemu, što može dovesti do zaleđivanja cijevi i zastoja u dovodu goriva. U najgorem slučaju, automobil se neće upaliti ujutru kada vam je najpotrebniji.

Kako izbjeći lošu naviku

Stručnjaci savjetuju da nivo goriva u rezervoaru nikada ne padne ispod četvrtine. To ne samo da produžava životni vijek pumpe i ostalih komponenti, već i smanjuje rizik od oštećenja motora. Osim toga, pun rezervoar smanjuje prostor za stvaranje kondenzacije, posebno kada su temperature niske.

Iako cijene goriva variraju i svaka posjeta pumpi može djelovati kao udar na budžet, trošak zamjene pumpe za gorivo ili čišćenja sistema višestruko je skuplji. Vožnja sa stabilnim nivoom goriva nije luksuz – to je pitanje sigurnosti i brige o vozilu.

Vožnja „na crveno“ nije ušteda, već tihi kvar

Zato sljedeći put kada pomislite da možete još koji kilometar „na lampici“, sjetite se da vaša pumpa za gorivo možda već vuče ono što ne bi smjela. Ako vas auto izda baš kad ste najviše u žurbi, ta ušteda od par litara može vas koštati mnogo više nego što ste planirali.

- OGLAS -

Pročitajte još

NAJNOVIJEFACE.BA